بهره‌مندی 82 هزار نفر از خدمات طرح ایمنی و سلامت در استان کرمان

رضا فلاح اظهار کرد: نوزدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت با شعار «همراهتان هستیم» در 28 اسفند 97 در استان کرمان با حضور استاندار و سایر مسئولین استانی در محل پست شهید حسین نامجو افتتاح شد و روز گذشته به کار خود پایان داد.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به حضور و مشارکت 420 عضو جوان خانم و آقا در برگزاری طرح ملی خدمات نوروزی هلال احمر افزود: طرح ملی ایمنی و سلامت با برپایی 33 پست (ثابت و سیار)، 24 فضای دوستدار کودک، 7 خیمه نماز و 9 ایستگاه سلامت در استان کرمان برگزار شد.
فلاح با اشاره به اینکه 82 هزار و 248 نفر از خدمات پست های ایمنی و سلامت در سراسر استان بهره مند شدند، تصریح کرد: 73 هزار و 406 نفر از خدمات پست های ثابت و 8 هزار و 842 نفر از خدمات پست های سحاب ( سامانه حرکت های بشردوستی) در ایام نوروز بهره مند شدند.
وی با اشاره به همکاری پزشکان داوطلب و اعضای جوانان در پست سلامت اظهار کرد: در راستای حساس سازی و آگاهی عموم مردم از سلامت خویش؛ 5 هزار و 106 نفر از مسافران با مراجعه به ایستگاه سلامت از خدماتی همچون ویزیت و اندازه گیری فشارخون بهره مند شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اجرای طرح ملی پویش بهرفت در پست های ایمنی و سلامت استان کرمان گفت: رانندگان نخستین گروه هدف پویش بهرفت هستند که اعضای جوانان از طریق ارتباط چهره به چهره با مسافران و اطلاع رسانی در خصوص نقاط پرخطر جاده ها موفق شدند، 40 هزار و 502 نفر از مسئولان، مسافران و رانندگان را به پویش ملی بهرفت دعوت کنند.
وی تصریح کرد: از آنجایی که اقامه نماز در همه مراحل زندگی و در همه کار‌ها مقدم‌تر است، خیمه های نماز در جوار پست های ایمنی و سلامت در سطح استان کرمان برپا شده است که 3 هزار و 979 نفر به این خیمه ها مراجعه کردند.
وی با اشاره به برپایی فضای دوستدار کودک افزود: 13 هزار و  99 خردسال در این مکان ها از بازی های متنوع، سرگرمی، نقاشی و قصه خوانی بهره مند شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در پایان تصریح کرد: اعضای جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان، مسافران نوروز 98 را با موارد مهم امدادی و ایمنی با توزیع 72 هزار و 412 بروشور، پوستر و سی دی های آموزشی و انگیزشی آشنا کردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=26496
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.