تعطیلی کلینیک فرهنگیان جیرفت پس از بهره برداری

الهام پی پر – فرهنگیان از مهم‌ترین اقشار هر جامعه‌ای هستند و باید بهترین امکانات را در اختیار این افراد که آینده‌سازان جامعه را تربیت می‌کنند گذاشت.

از دیرباز معلمی شغلی بوده که مشکلات زیادی بر سر راه داشته و معلم‌های جیرفت هم بامشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند که نداشتن کلینیک مختص فرهنگیان یکی از این مشکلات است.

خیران سال گذشته هزینه ساخت کلینیک را پرداختند و اکنون در حالی ساختمان کلینیک به اتمام رسیده که هنوز هیچ خدماتی در آن ارائه نمی‌شود و این مساله باعث نگرانی فرهنگیان شده است.

درمانگاه به مؤسس ه‏اى می گویند كه به طور شبانه ‏روزى بيماران سرپايى را براى درمان مى‏ پذيرد و در آن محل می ‏توان موارد فورى يا نيازمند كمك هاى ويژه را حداكثر 24 ساعت تحت نظر قرار داد.

در صورت عدم بهبودى و داشتن مشكلات خاص و نيازمند به خدمات بيشتر، بايستى در طول اين مدت هماهنگى لازم جهت اخذ پذيرش و اعزام به بيمارستان، در صورت لزوم فراهم شود.

فرهنگیان جیرفت از داشتن کلینیک مختص به خود محروم هستند و این در حالی است که سال گذشته مدیرقبلی اداره آموزش پرورش که هم اکنون مدیرکل آموزش و پرورش استان است قول داده بود درمانگاه فرهنگیان شهرستان جیرفت با کمک خیران در بهمن ماه 96 افتتاح ‌شود.

اسکندری گفته بود: کلینیک بهداشتی و درمانی فرهنگیان با اعتباری بالغ بر ۲میلیارد تومان و زیربنای ۸۰۰متر مربع از محل کمک‌های خیرین و درآمد اختصاصی استان تجهیز شده و دارای آزمایشگاه، کلینیک دندانپزشکی، اتاق عمل سرپایی، اتاق بستری، داروخانه، تزریقات، پنج اتاق پزشک، اتاق مدیریت، پذیرش و نمونه‌گیری آزمایشگاه، انبار و سرویس بهداشتی است.

اما اکنون با گذشت مدت‌ها از افتتاح این مرکز هیچ خدمات درمانی در آن به فرهنگیان شهرستان جیرفت ارائه نمی‌شود.

دولت‌ خبر از جهش خدمات به فرهنگیان می‌دهددرحالی‌که ما حتی کلینیک درمانی نداریم

سعیدی از فرهنگیان جیرفت به «کاغذوطن» گفت :«تکریم شان و جایگاه فرهنگیان را باید یک مساله جدی برشمرد مدیران باید برنامه‌هایی در راستای ارائه خدمات رفاهی ودرمانی به شکل مناسب و برحسب نیاز فرهنگیان تدوین و عملیاتی کنند.»

وی افزود: «فرهنگیان مهم‌ترین نقش را در پیشبرد اهداف کلان تعلیم و تربیت برعهده دارند و ضرورت دارد راهکارهایی ارائه شود تا هم امکانات رفاهی مناسب در اختیار آنان قرار گیرد و هم با استفاده از امکانات مراکز درمانی شاخص سلامت کارکنان ارتقاء یابد.»

سعیدی ادامه داد: «دولت همیشه خبر از جهش خدمات مختلف از جمله درمانی به فرهنگیان می‌دهد اما ما درجیرفت حتی از داشتن کلینیک درمانی هم محروم هستیم.»

مجوزقانونی نداریم

رییس آموزش و پرورش جیرفت به «کاغذوطن» گفت: «دنبال مجوزهای قانونی فعالیت از علوم‌پزشکی برای راه‌اندازی کلینیک فرهنگیان جیرفت هستیم.»

مجیدامیرتیموری افزود: «زیرساخت‌ها آماده شده اما علوم‌پزشکی عقیده دارد این کار با جان آدم‌هاسروکار دارد و باید مجوزهای قانونی از وزارت بهداشت برای راه‌اندازی این کلینیک را دریافت کنید و اکنون اجازه فعالیت ندارید.»

وی اضافه کرد: «به زودی مجوز صادر و فعالیتمان را شروع می‌کنیم از سال قبل کار ساخت این مرکز با یک میلیاردتومان اعتبار و زیربنای 800مترآغاز شد که یک سال به طول انجامید. استفاده از این مکان برای عموم مردم آزاد است اما برای فرهنگیان تخفیفات ویژه‌ای در نظرگرفته‌ایم البته این در صورتی است که خودمان راه‌اندازی کنیم که درنظرداریم کلینیک را به بخش خصوصی اجاره دهیم که البته بازهم خدمات رفاهی را برای فرهنگیان درنظر خواهیم داشت.»

امیر تیموری ادامه داد: «افراد زیادی با تخصص‌های مختلف برای کار در این مرکز اعلام آمادگی کرده‌اند، ازسویی به کارشناس فنی و مدیرنیاز داریم که آنها هم باید مدارکشان را به وزارتخانه ارائه دهند.»

علوم پزشکی مانع کار کلینیک نیست

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت در گفت‌وگو با «کاغذوطن» گفت: «کلینیک ربطی به ماندارد و مربوط زیر نظر آموزش و پرورش است از همین حالا می‌تواند کار خود راشروع کند.»

دکتراصغرمکارم افزود: «ما مانع روال کار کلینیک نیستیم. آموزش و پرورش موافقت اصولی را گرفته و فقط برای موافقت بهره‌برداری با نشان دادن ساختمان و بازدید از آن اجازه کار را دریافت می‌کنند. ما خیلی سخت نگرفتیم تا به فرهنگیان کمکی کرده باشیم و الان هم مشکلی ندارند، کسی تاکنون به ما مراجعه نکرده که قصد کارکردن داشته باشد و ما جلویش را گرفته باشیم و این را به آقای امیرتیموری هم گفتم تا اگر کمکی نیازداشته باشند به آنها ارائه دهیم.»

وی قبلا گفته بود: «با احداث کلینیک فرهنگیان در جیرفت فضایی برای دسترسی مردم به خدمات فراهم شده است، نخستین گام، اخذ مجوز این کلینیک است که با تحقق این موضوع در تأمین پزشک و تجهیزات آن کمک می‌کنیم تا فعالیت این مرکز آغاز شود و شرایطی برای استفاده فرهنگیان از این امکانات فراهم شود.» / کاغذوطن

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=20104
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.