کرمان محروم از منابع سلامت

جمشید کرمانچی رشد 16 درصدی بیماران دیالیزی استان کرمان را بسیار نگران کننده خواند و گفت: میانگین آمار این بیماری در کشور پنج درصد است.
آنطور که ایرنا نوشته در نشست رییس بنیاد بیماری های خاص کشور با مسوولان استانداری و دانشگاه علوم در این نشست، عامل خطر بزرگ بیماری ها را کمبود مصرف سبزیجات، کم تحریکی، چاقی، دیابت و فشار خون بالا عنوان کرد و افزود: باید به کاهش این آمار کمک کنیم .
وی اظهار داشت: یکی از محورهای نشست ها باید راههای پیشگیری در زمینه بروز بیماری هایی مختلف باشد.
مشاور در امور درمان بیماری ها وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: باید از رسانه ها در زمینه آموزش و هشدار مردم در بخش دلایل رشد و شیوع برخی بیماری ها کمک گرفت.
وی با بیان اینکه استان کرمان از منابع سلامت محروم است و شاخص های پایینی دارد تصریح کرد: این محرومیت در کنار منابع موجود بسیار نگران کننده است و این استان بیشترین درآمد سرانه را دارد.
این کارشناس به حضور، مشارکت و آگاهی خیرین سلامت به عنوان نیازی در راستای کاهش آمار بیماران تاکید کرد و گفت: مشکلات بیماران خاص دارویی، معیشتی و دارویی است.
وی اظهار داشت: در استان کرمان نسبت دیالیز صفاقی به خونی بالاتر است و این آمار در کرمان بالای 20 درصد و قابل تقدیر است.
ضریب اشغال تخت در کرمان 1.6 دهم درصد است
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم در این نشست به فقر زیرساخت های درمانی در استان کرمان اشاره کرد و گفت: ضریب تخت به ازای هر هزار نفر طی سال گذشته 1.2 دهم تخت بود که این رقم طی چهار سال اخیر به 1.6 دهم رسیده است. حمیدرضا رشیدی نژاد پزشکی کرمان این دانشگاه را قطب هشت آمایشی کشوری دانست و تصریح کرد: قطب آمایشی هشت شامل دانشگاه های علوم پزشکی کرمان و سیستان و بلوچستان است.
رشیدی نژاد گفت: دانشگاه علوم پزشکی جزو دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک کشور است و 20 رشته تخصصی دارد که پذیرش دستیار نیز در این رشته های تخصصی وجود دارد.
وی تاکید کرد: آمار بیماران خاص تحت حمایت دانشگاه علوم پزشکی کرمان هزار و 485 مورد بیمار ام اس، 310 بیمار تالاسمی، 267 بیمار هموفیلی، 517 بیمار همودیالیز و 130 دیالیز صفاقی و بیماران ای بی (پروانه ای) 46 نفر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توجه خاصی به بیماران خاص دارد و بیماران در قبال خدماتی که دریافت می کنند هزینه ای را پرداخت نمی کنند.
وی با اشاره به وجود بخش پیوند اعضا در دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: برخی از این پیوندها برای بیماران خاص انجام می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=19662
1 نظر
  1. امین الله کریمی می گوید

    سللام ، کاری که در تلویزیون هم قول دادن برای تنها بازماندگان از زلزله جانسوز بم کمک مالی به نحو مقتضی و حمایت عاطفی ) اما روز سوم زلزله بم مواجه شدم با مدیری توانا و دلسوز هلال احمر کرمان فکر کنم فامیل او هم کریمی بود در چادری که هم پای من ناله سر داد انسانی تمام معنا بود هر که دیدش بهش سلام برساند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.