۳۵ هزار نفر مددجوی کمیته امداد استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

محمد جعفری صبح امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: بیمه سلامت در تلاش است که چتر پوشش بیمه را در تمام جامعه و در چهار حوزه به انجام برساند تا باعث کارآیی نظام سلامت، پاسخ‌دهی مناسب و عادلانه شدن خدمات شود.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه یکی از چهارکارکرد نظام سلامت منابع مالی است و از این جهت بیمه نقش پررنگی دارد عنوان کرد: در استان کرمان فرد غیرقابل پوشش بیمه‌ای نداریم و تمام مردم حداقل از یک نوع دفترچه بیمه برخوردار هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه یک میلیون و 850 هزار نفر در استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت در استان هستند گفت: روزانه 21 هزار نفر از مردم از دفترچه بیمه سلامت استفاده می‌کنند و یک میلیارد و 700 میلیون تومان تعهد بیمه سلامت برای خرید خدمات در روز در استان کرمان است.

وی با بیان اینکه در سال 98 با 76 برنامه در قالب 9 هدف استراتژیک تلاش می‌کنیم که شاهد ارتقای شاخص‌های سلامت محوری و حفاظت مالی و دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی درمانی شویم افزود: در قالب تفاهم با کمیته امداد مددجویان کمیته امداد از ابتدای سال جاری به جمعیت بیمه‌شده سازمان بیمه سلامت اضافه شدند و خدمات دریافت می‌کنند.

جعفری با اشاره به اینکه این خدمات به‌صورت نسخه نویسی الکترونیک ارائه می‌شود بیان کرد: با این تفاهم در استان کرمان 35 هزار نفر مددجوی کمیته امداد تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما در سال 98 اصلاح الگوهای رفتاری و ارتقای سطح سواد سلامت مردم است گفت: بزرگ‌ترین چالش مردم عدم آگاهی از خدمات مفید درمانی در هنگام روبه‌رویی با بیماری هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به وقوع سیل در تعدادی از استان‌های کشور بیان کرد: کارکنان اداره کل بیمه سلامت استان کرمان مبلغ 20 میلیون تومان از حقوق خود را به سیل‌زدگان اختصاص دادند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=27255
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.