تقویت جوامع محلی باید تداوم داشته باشد

مهدی رجبی زاده افزود: در این جامع نگری علاوه بر کارهای سازه ای در حوزه ها، امور جنگل، مرتع، حفاظت و توانمندسازی جوامع محلی لحاظ شده است.
وی گفت: تقویت و احیای پوشش گیاهی در مراتع، یکی از فعالیت های مهمی بوده که در حوزه ها به آن توجه شده است، لذا ما در سطح 5 هزار و 200 هکتار عملیات مستقیم احیای پوشش گیاهی در جنگل های واقع در حوزه ها را در دستور کار داریم که 4 هزار هکتار آن در عرصه های مرتعی است.

رجبی زاده افزود: در حوزه بیدشاهی که الان حضور داریم  علاوه بر کارهای سازه ای خشکه چین  همزمان کار کپه کاری در حال انجام است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه پیام ما  در رابطه با توانمندسازی جوامع محلی مقیم در حوزه ها گفت  جوامع محلی باید از فعالیت هایی که در حوزه ها انجام می شود اطلاع داشته باشند زیرا اگر آنان از این فعالیت ها و اهداف آن بی اطلاع باشند، کارهای ما بیهوده است، به همین منظور قبل از اجرای فعالیت ها 14 تسهیل گر آموزش های لازم را در این خصوص دیدند و برای آگاه سازی جوامع محلی و در میان گذاشتن اهداف پروژه ها، به مناطق اعزام شدند.

مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری استان کرمان گفت: توانمندسازی و توان افزایی جوامع محلی در تمامی حوزه ها مدنظر ما است و باید تداوم داشته باشد، زیرا حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی و حوزه های آبخیز، توسط ساکنان حوزه ها که در حقیقت صاحبان حوزه ها هستند، آسان تر  صورت می گیرد و آنان قدر منابع و داشته های خود را به خوبی می دانند و وظیفه ما هست که انگیزه های لازم را در آنان پرورش و افزایش دهیم.

بکارگیری دانش بومی جوامع محلی در پروژه های آبخیزداری و منابع طبیعی استان کرمان

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=21332
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.