بارندگی‌های اخیر برای قنوات ثبت جهانی مشکلی ایجاد نکرده است

منیره ستارزاده در حاشیه این بازدید گفت: مادر چاه قنوات اکبرآباد و قاسم آباد در محدوده شرقی شهر بم و با فاصله ای حدود 5 کیلومتری از بم سمت به بروات واقع شده که مظهر آنها در شمال بروات قرار دارد.

به گزارش ایسنا، مدیر پایگاه قنوات ثبت جهانی اکبرآباد و قاسم آباد بم افزود: در بازدید از وضعیت قنوات در شرایط جوی فعلی، به دلیل موقعیت قرارگیری آنها در شهر و هدایت آب های روان به داخل جوی ها تاکنون خطری قنوات ثبت جهانی را تهدید نکرده است.

ستارزاده اظهار کرد: در جهت پیگیری و اطلاع از وضعیت قنوات دیگر شهرستان بم با دهیاران پاکم و حمزه ای و مالکین قنوات بروات تماس برقرار شده است .

وی در پایان از اقدامات به موقع مسئولین بم و بروات در جهت کنترل مسیر احتمالی سیلاب تقدیر و تشکر بعمل آورد و خاطرنشان کرد: تاکنون مشکلی برای قنوات گزارش نشده است و امیدواریم خطری قنوات را تهدید نکند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=26859
1 نظر
  1. […] او افزود: در چهار شهرستان شرقی استان کرمان یعنی بم ،نرماشیر ،فهرج و ریگان بیش از ۴۶۴ رشته قنات وجود دارد که در سال های اخیر به دلیل تغییر اقلیم ،حفر چاه های غیرمجاز،جابجایی قنات، سیل، زلزله و بسیاری موارد دیگر این قنوات از بین رفته اند. […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.