صحن میرداماد آستانه شاه نعمت‌الله ولی ماهان مرمت می‌شود

به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان مطالب فوق گفت: هرساله به تناسب اعتبارات ابلاغی، فعالیت‌های مرمتی قابل قبولی در آستانه شاه نعمت الله ولی انجام می‌شود و کارگاه مرمتی این بنای تاریخی و منحصرفرد به صورت دائم فعال است.

فرخی با بیان اینکه این بخش از آرامگاه شاه نعمت‌الله ولی در دوره‌ی صفویه ساخته شده است افزود: در زمان ناصرالدین شاه، صحن میرداماد دوباره بازسازی و تکمیل شده است.

وی با اشاره به اینکه این آرامگاه یکی از جاذبه‌های پربازدید استان کرمان محسوب می‌شود تصریح کرد: قدمت آرامگاه شاه نعمت‌الله ولی به دوره صفویه بازمی گردد و در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان همچنین از مرمت بافت تاریخی شهرهای جوپار و گلزار خبر داد.

فرخی افزود: این پروژه مرمتی از محل اعتبارات ملی و جهت بدنه سازی و جداره سازی معابر بافت تاریخی شهرهای مذکور انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرهای جوپار و گلزار جزو بافت‌های ارزشمند استان کرمان محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: قدمت بافت تاریخی این شهرها به دوره قاجار باز می‌گردد.

شاه نعمت الله ولی از عرفا و شعرای سده هشتم و نهم هجری است که در سال ۸۳۲ هجری قمری در شهر کرمان درگذشت و در محل فعلی در شهر ماهان دفن شد که امروز از زیباترین بناها و جاذبه‌های مطرح این شهر محسوب می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29919
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.