نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی کرمان در آماده‌باش کامل قرار دارند

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان غلامرضا فرخی افزود: همچنین این اداره کل در برابر طغیان احتمالی رودخانه ها و وقوع سیل در نیمه جنوبی استان در آمادگی کامل قرار دارند.
وی با اشاره به هشدارهای هواشناسی مبنی بر احتمال طغیان رودخانه ها، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیرها به ویژه در جنوب استان کرمان، افزود: بدون شک حجم بارندگی های پیش بینی شده خساراتی به بناها و محوطه های باستانی مناطق جنوبی استان وارد می کند که تمام تلاش ها درجهت کاهش میزان آسیب دیدگی به این اماکن است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اظهار داشت: موزه باستانشناسی شهر جیرفت در حاشیه رودخانه هلیل رود واقع شده است اما در حال حاضر خطری اشیای داخل این موزه را تهدید نمی کند اما در صورت طغیان هلیل رود و ایجاد شرایط اضطراری این اشیا به مخزن امن انتقال داده خواهند شد.
وی تاکید کرد: خوشبختانه هماهنگی های لازم با فرمانداری های هفت شهرستان جنوبی استان انجام شده و در آمادگی کامل برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از طغیان رودخانه ها و وقوع سیل در اماکن تاریخی و باستانی واقع در این مناطق هستیم.
استان کرمان با هفت اثر ثبت جهانی، 700 اثر ثبت ملی و هزاران جاذبه تاریخی و طبیعی از مقاصد مهم گردشگری کشور بشمار می رود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=26786
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.