آغاز برداشت هندوانه در جنوب کرمان

سعید برخوری رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در راستای برنامه‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در سال زراعی ۹۸-۹۷ سطحی معادل ۱۳ هزار و ۲۷۰ هکتار به کشت هندوانه از ارقام میکادو، B-۳۲، آستاراخان، ارگون، چارلستون اختصاص یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان کرمان، وی افزود: به منظور بهینه سازی مصرف آب بیش از ۸۰ درصد سطح به آبیاری تیپ و مالچ پلاستیکی کفپوش مجهز است.

برخوری تصریح کرد: در جهت ارتقای کیفیت محصول عمدتاً مصرف کود‌های آلی و کود‌های ریز مغذی به صورت کود آبیاری و محلول پاشی در اولویت بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان یادآور شد: با توجه به فصل زراعی و تولید و خارج از فصل بودن، میزان مصرف آب در محصول هندوانه در جنوب کرمان کمتر از ۳۰ درصد مصرف آب در سایر نقاط کشور بوده و برابر ارزیابی‌های انجام شده کارایی مصرف آب در محصول هندوانه بیش از ۱۵ کیلوگرم به ازای هر متر مکعب آب مصرفی است.

 برخوری افزود: برابر گزارش‌های واصله، عملیات برداشت محصول نوبرانه در شهرستان‌های رودبارجنوب و قلعه گنج از پنجم فروردین آغاز شده است و تا پایان خرداد در شهرستان فاریاب ادامه دارد که پیش بینی می‌شود از سطح مذکور بیش از ۵۰۰ هزار تن محصول از مزارع جنوب کرمان تولید و به بازار‌های هدف عرضه شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=26423
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.