کشت زعفران در ۱۲۷ هکتار از اراضی بافت

احمد کریمی گوغری از آب به عنوان یکی از عوامل محدودکننده در توسعه کشاورزی نام برد و اظهار کرد: زعفران گیاه مناسبی برای کاشت در مناطق خشک و نیمه‌خشک کشور محسوب می‌شود. نیاز آبی زعفران زمانی است که سایر محصولات به آبی نیاز ندارند یا حداقل با مشکل کم‌آبی مواجه نمی‌شوند.

آنطور که مهر نوشته وی با اشاره به اینکه شهرستان بافت به دلیل واقع‌شدن در نوار خشک ایران و محدودیت منابع آب با مشکل شدید آبی روبرو است، افزود: لذا بر همین اساس می‌طلبد که برنامه‌ریزی همه‌جانبه برای تغییر الگوی کشت و جایگزین کردن محصولات با نیاز آبی پایین و صرفه اقتصادی بالا در جهت افزایش درآمد بهره‌برداران در رأس همه برنامه‌ها قرار گیرد.

کریمی گوغری با اشاره به اینکه کشت زعفران در این شهرستان از چند سال پیش شروع شده است، افزود: تا پایان مهرماه ۹۷ حدود ۱۲۷ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت زعفران رفته است.

وی ادامه داد: از این میزان سطح زیر کشت با متوسط عملکرد سه کیلوگرم در هکتار برآورد می شود که میزان ۳۸۱ کیلوگرم محصول تولید و روانه بازار مصرف شد.

کریمی گوغری عنوان کرد: با توجه به کیفیت بالا محصول تولیدی و رقابت آن با زعفران تولیدی سایر نقاط باعث جذب مشتریان زیادی در داخل استان و شهرهای هم‌جوار شده است.

وی بیان کرد: زمان کاشت زعفران در شهرستان بافت از شهریورماه شروع و تا پایان مهرماه ادامه دارد و زمان برداشت نیز از ۱۰ آبان ماه شروع و ۱۵ آذرماه به اتمام می‌رسد.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان بافت گفت: برای افزایش سطح زیر کشت و توسعه همه‌جانبه آن و با توجه به هزینه کشت در هکتار ۴۰۰ میلیون ریال نیاز است که حمایت جدی از طرف دولت در خصوص اعطای تسهیلات کم‌بهره به تولیدکنندگان صورت‌پذیر تا شاهد افزایش سطح زیر کشت باشیم.

«نه به کشاورزی» از دستور کار خارج شد | استاندار کرمان: تقدم حفظ سرمایه موجود بر سرمایه‌گذاری جدید

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=21283
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.