همزمان با هفته دولت انجام می شود؛


بهره برداری از ۳۵ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: همزمان با هفته دولت ۳۵ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۱۶۵ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

حمزه احمدی سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: دولت‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون طی ادوار مختلف در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و … خدمات فراوانی به مردم ارائه داده که پیشرفت و توسعه نظام جمهوری اسلامی را در برداشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان او افزود: همزمان با هفته دولت ۳۵ پروژه منابع طبیعی با اعتباری بالغ بر ۱۶۵ میلیارد ریال در منطقه جنوب کرمان به بهره برداری میرسد که بیش از ۵ هزار و ۱۰۰ خانوار از مزایای این پروژه‌ها بهره‌مند خواهند شد.

احمدی تصریح کرد: عمده پروژه‌هایی که در هفته دولت مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت در راستای تدبیر و عنایت ویژه مقام معظم رهبری به مجموعه منابع طبیعی کشور و تحت عنوان پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی می‌باشد.

حمزه احمدی گفت: این پروژه‌ها شامل عملیات مکانیکی آبخیزداری نظیربند‌های سنگی ملاتی، خاکی و همچنین پروژه‌های بیومکانیکی شامل احداث هلالی آبگیر توأم با بذرکاری و نهال‌کاری با آبیاری و مراقبت بوده که با هدف کنترل سیلاب‌های مخرب، موجب تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، آبدهی چاه ها، قنوات و احیاء عرصه‌های منابع طبیعی نظیر جنگل‌ها و مراتع می‌شود.

او افزود: علاوه بر موارد گفته شده، پروژه‌های گیاه پزشکی به منظور کنترل آفات و بیماری‌های جنگلی، تغییر الگوی مصرف سوخت و همچنین کمربند حفاظتی با هدف تشخیص اراضی ملی از مستثنیات قانونی مردم نیز در راستای حفاظت و حمایت از عرصه‌های منابع طبیعی، در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ضمن اشاره به لزوم اجرای پروژه‌های مبارزه با بیابان زایی تصریح کرد: پروژه مالچ پاشی توأم با نهال کاری نیز با اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد ریال و به وسعت ۴۰۰ هکتار در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

احمدی خواستار همکاری و تعامل بیش از پیش مردم و مسئولین هفت شهرستان جنوبی با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری شد و گفت: امیدواریم با اجرای این پروژه‌ها بتوانیم، گام بلندی در راستای ارتقاء سطح منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه برداریم تا به اهداف سازمانی مورد نظر دست یابیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=32565
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.