امام جمعه کرمان:


عرصه امور به جوانان سپرده شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: باید به جوانان اهمیت داد و عرصه امور را به آنان سپرد تا با استفاده از خلاقیت و انرژی نسل جوان در راستای توسعه و آبادانی کشور گام های موثر برداشته شود.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در نماز جمعه این هفته در مصلی امام علی(ع) کرمان با تاکید بر اینکه باید افراد نالایق از عرصه مدیریتی کنار گذاشته شوند و میدان را به جوانان لایق داد ، افزود :  همه ما اعتقاد داریم که امروز باید از ظرفیت داخلی کشور استفاده کنیم و به جوانان به عنوان یک قابلیت ویژه اهمیت بدهیم.

وی با بیان اینکه باید به جوانان کشور اهمیت داده شود تا استعدادهای جوان کشور شکوفاتر شود افزود: واردات نفت از کشور را تحریم کردند تا در خیال خود صادرات کشور را به صفر برسانند اما جوانان این کشور در قرارگاه خاتم‌الانبیاء صادرات بنزین را رقم زدند.

حجت الاسلام علیدادی تاکید کرد: امروز شاهد ناامن شدن دنیا به‌وسیله رئیس جمهوری ابله آمریکا هستیم و خروج آمریکائی‌ها از تمام معاهده‌های جهانی را می‌بینیم و به جز تعداد کشوری که تسلیم آمریکا هستند مابقی کشورها آمریکا را یک کشور غارتگر می‌دانند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه این روزها در یمن شاهد رونمایی از پیشرفت‌های جدی و پیروزی مردم یمن هستیم افزود: یمنی‌ها تا عمق هزار و ۳۰۰ کیلومتری عربستان را ناامن کردند و اگر عربستان جنگ را متوقف نکند جنگ به داخل عربستان کشیده می‌شود.

مسوولان در خصوص انتقال از هلیل رود به مردم توضیح دهند

امام جمعه جیرفت در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: مسئولان در مورد طرح انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود به مردم توضیح دهند.
حجت الاسلام رضا سعادت فر افزود: اگر توضیحات لازم به مردم اطلاع رسانی نشود منجر به حرکت ها و بروز مسائل امنیتی می شود.
وی با بیان اینکه مردم، ولی نعمت ما هستند، اظهار داشت: مسئولان باید پاسخگوی مردم باشند و نباید از زیر بار اطلاع رسانی به مردم در زمینه طرح انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود شانه خالی کنند.
حجت الاسلام ماهانی با اشاره به انتقال آب از سرشاخه های هلیل گفت: طرح ها باید کارشناسی شده و آینده نگر باشند تا پول بیت المال درست هزینه شود.
وی به رشادت های مردم دارالولایه جیرفت و جنوب کرمان در طول انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این مردم جان خود را تقدیم انقلاب کردند – آب که ارزشی ندارد ولی به شرطی بدانند و توجیه شوند، لذا مسئولان در این زمینه برای مردم روشنگری کنند.
وی خطاب به مردم جیرفت اظهار داشت: درخواست ها باید قانونی و منطقی باشد و نباید در این موضوع اجازه سوء استفاده به دیگران را داد.
خطیب جمعه جیرفت به مساله آب آشامیدنی سالم شهر اشاره کرد و گفت: استفاده مردم از آب اشامیدنی سالم حق طبیعی آنها بوده و هر گونه کوتاهی در این زمینه حق الناس و غارت مردم است.
وی ادامه داد: مسئولان تا رسیدن به استاندارد آب از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

امام جمعه سیرجان امروز در خطبه های نماز با تسلیت شهادت حضرت امام باقر (ع ) و با اعلام این مطلب که رونمایی از سامانه های موشکی و تقویت این سیستم دفاعی دشمنان را به وحشت انداخته است، افزود : ابزارهای ترامپ برای مقابله با نظام اسلامی و ملت ایران تهدید و تحریم های حداکثری بود که 40 سال این روند توسط سردمداران کاخ سفید ادامه داشته لکن مقاومت و ایستادگی ملت ما آمریکا را به زانو دراورده است.

حجت الاسلام سیدمحمود حسینی افزود : آنچه در حال حاضر دشمنان را به وحشت انداخته تقویت سامانه های موشکی و رونمایی از این سیستم دفاعی است که امروز در یمن هم انصارالله موفق شدند با تقویت سیستم موشکی خود آل سعود را زمین گیر کنند که ترس و وحشت عربستان را در پی داشته است.

وی استمرار رویه مقاومت و ایستادگی را منتهی به شکست دشمنان اسلام و آمریکا در منطقه عنوان کرد و گفت : در طول 8 سال دفاع مقدس و 40 سال پس از انقلاب یک وجب الز خاک خود را به دشمن ندادیم که نتیجه تبعیت از ولایت واتحاد و ایستادگی در مقابل دشمنان بود اما در 23 مرداد سال 1350 جزیره بحرین با توطئه انگلیس از ایران جدا شد و حالا همین بخشی از خاک ما پایگاهی برای توطئه علیه ملت ایران و نظام اسلامی است پس بیایید به نعمات خداوند و این اقتدار در برابر دشمنان شکر گذاری کنیم و هرگز ابزار توطئه های تبلیغاتی دشمن قرار نگیریم.

امام جمعه ریگان گفت: راهبرد مقام معظم رهبری در مقابله با دشمنان با محوریت مقاومت تنها راهبرد موثر در برابر دشمنان است

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های نماز جمعه ریگان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با ائمه جمعه سراسر کشور داشتند بیان داشتند کاردکردهای نماز جمعه را برای مردم بیان کنید .

وی به کارکردهای نماز جمعه اشاره نمود وابراز کرد اهل بهشت کسانی هستند که گرما وسرمای شدید مانع حضور انها در نماز جمعه نمی شود .

امام جمعه ریگان تصریح کرد امروز نماز جمعه یکی از برکات انقلاب است که در زمان ائمه معصومین  شرایط برگزاری نماز با شکوه جمعه چنین منسجم نبوده است .

رنجبر ماهانی بیان داشت اگاهی بخشی و فرهنگ سازی و وحدت از جمله کارکردهای نماز باشکوه جمعه می باشند .

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=31824
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.