ارائه خدمات رایگان تست قند در مراکز بهداشتی

علی اسماعیلی ندیمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: سوانح، حوادث ترافیکی، آلودگی هوا و دیگر عوامل موجب بروز بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته‌های مغزی، سرطان ها، بیماری‌های روانی، سوء تغذیه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان کرمان، وی افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی در تمام مراکز بهداشتی روستایی و شهری خدمات رایگان تست قند خون، فشار خون و کنترل وزن را ارائه می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: ۵۰ درصد بیماری‌ها با انجام ورزش و تغذیه سالم قابل درمان هستند.

اسماعیلی ندیمی بیان کرد: در سال گذشته ۱۲ هزار متر مربع ساخت و ساز به مجموعه بهداشت و درمان شهرستان‌های انار و رفسنجان اضافه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه تعداد تخت‌های بیمارستانی فعال در رفسنجان ۴۳۰ تخت است افزود: تا سال ۱۴۰۴ باید یکهزار و ۱۲۰ تخت فعال در این شهرستان داشته باشیم.

وی گفت: مصوبه احداث بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی در رفسنجان را گرفتیم و در ردیف بودجه مستقل قرار گرفته و این اولین سرمایه گذاری دولت در بخش درمان رفسنجان است.

اسماعیلی ندیمی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان دارای ۲۰ مرکز تحقیقاتی است و سال گذشته مجوز احداث پژوهشکده علوم پایه را اخذ کردیم و برای جذب بودجه نیز در حال رای زنی با سازمان برنامه و بودجه هستیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=27444
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.