به زودی جایگزین بیمارستان شهید باهنر افتتاح می شود

 محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست با توجه به پیگیری‌های انجام شده و تلاش‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی و وزارتخانه، راه اندازی بیمارستان جایگزین شهید باهنر سریع‌تر انجام شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت ۳۰۰ تخت خوابی این بیمارستان که با هزینه ۴۰۰ میلیارد تومان و با متراژ ۳۰ هزار مترمربع دیده شده است می‌تواند تقاضای زیادی از مردم را پوشش دهد؛ باید هرچه سریع‌تر راه اندازی شود.

نماینده مردم کرمان و راور تاکید کرد: قبل از افتتاح بیمارستان جایگزین شهید باهنر طلب پیمانکاران این پروژه پرداخت شود که گزارش آن طی نامه‌ای به وزیر ارائه شد.

پورابراهیمی با اشاره به تجهیز باقیمانده ساختمان بیمارستان جدید شهید باهنر تصریح کرد: وزیر بهداشت با این دو درخواست موافقت کرد و دستور آن را به معاونت اداری مالی وزارتخانه برای انجام سریع اقدامات مربوطه صادر کرد.

وی در رابطه با راه اندازی کارخانه پلاسمای خون به اینکه سال‌ها کلنگ زنی شده اشاره کرد و گفت: طی سال‌های گذشته اقدامات ناچیزی در مورد این پروژه انجام شده و ادامه کار با این سرعت مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از پیشرفت پایین کارخانه پلاسمای خون عنوان کرد: در صورتی که سرمایه گذار نتواند براساس زمان بندی اعلامی به برنامه‌ها و تعهدات خود عمل کند از وزیر بهداشت درخواست می‌کنیم این پروژه را به مجموعه جدید واگذار کند تا این مسئله مهم که برای کشور حائز اهمیت است سریعاً عملیاتی شود تا هم مانع خروج ارز از کشور شود و هم نیاز داخل کشور را پاسخ دهد و جنوب شرق مرکز فراورده‌های خونی در کشور قرار گیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست گفت: در روزهای پایانی خرداد ماه یا ابتدای تیر ماه برای افتتاح بیمارستان جایگزین شهید باهنر به کرمان سفر می‌کند.

سعید نمکی در خصوص راه اندازی کارخانه پلاسمای خون تصریح کرد: از این پروژه حمایت می‌کنیم و باید در راه اندازی کارخانه تسریع شود و پیگیری می‌کنیم که اگر سرمایه گذار نتواند براساس زمان بندی عمل کند حتماً موضوع جایگزینی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=28830
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.