شروع فاز جدید واکسیناسیون دام سنگین علیه بیماری تب برفکی در شهرستان بم

به گزارش کرمان‌نو اسدی پور اضافه کرد: اولویت برنامه واکسیناسیون در کانون های بیماری و مناطق و نواحی حساس و حوزه قرنطینه آنها، دامداریهای صنعتی، روستاهای با جمعیت دامی بالا می باشند .

مسعود اسدی پور عنوان کرد: بیماری تب برفکی یکی از مهمترین بیماری های دامی است که در صورت عدم مبارزه و کنترل آن در جمعیت دام های سنگین و سبک باعث کاهش تولید شیر و گوشت و حتی تلفات در دام ها می گردد.

وی در ادامه افزود: این بیماری ویروسی واگیردار بوده و دارای علائم زخم دهان، ریزش بزاق از دهان، تب، بی اشتهایی، کاهش تولید شیر و گوشت ، لنگش ، تلفات بویژه در دامهای جوان و … می باشد.

مسعود اسدی پور در مورد کنترل بیماری اظهار داشت :کنترل بیماری منوط به واکسیناسیون، مراقبت شدید نقل و انتقال دامها، قرنطینه نمودن دامهای آلوده، اعمال محدودیت خرید و فروش دام و … می باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بم در پایان بیان کرد: به دامداران توصیه می کنم در زمان اجرای عملیات واکسیناسیون تب برفکی از خرید، فروش و نقل و انتقال کنترل شده دام خودداری کرده و نسبت به ایجاد شرایط بهداشتی در واحدهای دامی خود اقدام کنند و از دامداران و دهیاران درخواست همکاری و همراهی با نیروهای این شبکه تا اتمام کامل طرح را دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29318
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.