طرح استقرار سطل‌های تفکیک‌شده زباله در شهر کرمان آغاز شد

مهدی نیکویی با بیان اینکه تفکیک زباله از مبدا یکی از برنامه‌های اصلی این حوزه است، اظهار کرد: در این راستا آموزش‌های لازم توسط کارشناسان سازمان پسماند به صورت خانه به خانه در حال انجام است.

وی ادامه داد: بر همین اساس سطل‌های زباله تفکیکی خریداری و در معابر پر تردد شهر به عنوان فاز اول کار گذاشته شده است.

به گزارش مهر، وی افزود: سطل‌های جدید به صورت چهارگانه با برچسب‌های رنگی متعدد برای زباله‌های عمومی با برچسب طوسی، پلاستیک با برچسب قرمز، فلزات و قوطی با برچسب آبی و کاغذ و مقوا با برچسب آبی تعبیه شده است.

نیکویی افزود: شهرک‌ها و مجتمع‌های متقاضی می‌توانند با مراجعه به سازمان پسماند، نسبت به تهیه و استقرار این سطل‌های زباله تفکیکی در آن مجموعه اقدام کنند.

وی ادامه داد: جداسازی زباله‌ها می‌تواند به چرخه بازیافت زباله کمک کند، به همین منظور نیاز است تا هر فرد تفکیک زباله خشک و تر را جدی‌تر بگیرد.

نیکویی گفت: هر روز به میزان زباله‌های تولید شده توسط جوامع بشری افزوده می‌شود. همین امر موجب آلوده شدن محیط زیست شده و منابع طبیعی را آلوده می‌کند.

وی با بیان اینکه توزیع خودسرانه زباله بدون در نظر گرفتن فواید بازیافت، پسماند بازیافتی باعث از بین رفتن منابع طبیعی و افزایش آلودگی‌ها می‌شود، گفت: تفکیک زباله بهترین راه حلی است که می‌تواند کمی به بهبود این وضعیت کند.

وی خاطر نشان کرد: فواید بازیافت زباله می‌تواند به میزان زیادی بر استفاده دوباره از زباله و چرخه بهبود شرایط محیط زیست تأثیر گذارد

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=26566
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.