پهنای باند استان کرمان به ۷۰۰ گیگابایت افزایش می‌یابد

به گزارش ایرنا سید رهام حسینی شامگاه دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان انار افزود: ظرفیت پهنای باند استان کرمان که یکی از شاخص های مهم استان است و نیاز به توسعه داشت طی ۱۰ ماه گذشته از ۷۰ گیگابایت به ۱۴۰ گیگابایت افزایش دادیم و در شهرستان انار نیز پهنای باند را از ۲.۵ گیگابایت به ۱۰ گیگابایت رساندیم چون توسعه سایت های موبایل و اینترنت در شهرستان ابتدا به توسعه پهنای باند نیاز دارد تا شاخص های بعدی را توسعه دهیم.

وی اضافه کرد: پروژه دیگری مربوط به شرکت سینا در راستای افزایش پهنای باند در ۴۳ نقطه کشور از شهریور ماه امسال آغاز خواهد شد که ۱۱۰ میلیارد هزینه در بر دارد و با اجرای این پروژه در استان کرمان پهنای باند به ۷۰۰ گیگابایت خواهد رسید.

حسینی بیان کرد: در سطح استان پوشش ارتباطی جاده های اصلی و فرعی تا ۹۵ درصد محقق شده و برنامه ریزی خواهد شد تا ۵ درصد دیگر نیز از این امر بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: در بحث تلفن ثابت هم جاهایی که در نوبت هستند از جمله شهرستان انار تیمی اعزام و بررسی خواهد شد و معضلات برطرف خواهد شد.

بهگفته مدیر منطقه مخابرات کرمان این استان باتوجه به اینکه پهناورترین استان در کشور است ۹۵۰ هزار شماره دارد و ۷۱۰ هزار شماره مذکور به محل کار افراد است ضمن اینکه از ۷۱۰ هرار شماره در کرمان ۵۰۰ هزار فعال هستند.

حسینی با اشاره به اینکه درآمد مخابرات استان کرمان از بخش دیتا است گفت: میل همه از تلفن ثابت پایین آمده است و می بینیم برخی از مردم در پرداخت تلفن ثابتشان مشکل دارند.

مدیر مخابرات منطقه کرمان یادآور شد: تحریم نمی تواند جلوی توسعه و فعالیت ها را بگیرد و تلاش کردیم تا عقب ماندگی قبلی ها را جبران کنیم؛ لذا در سطح استان در بحث دیتای پرسرعت ۵ هزار و ۲۰۰ مشترک، در بحث زیرساخت های فیبر نوری هم یکهزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری بین شهری، در حوزه فیبرنوری شهری هم یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر و فیبر روستایی نیز یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر داریم که در مجموع ۴۲۰۰ کیلومتر در سطح استان فیبر نوری داریم.

شهرستان انار در ۲۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29988
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.