باید سهم شهرداری کرمان را از پساب فاضلاب بگیریم

به گزارش مهر، یدالله علیزاده اظهار کرد: اجرا و بهره برداری از پساب فاضلاب شهری به طور کامل به یک شرکت خصوصی واگذار شده در حالی که شهرداری ها از پساب فاضلاب برای تامین آب فضای سبز سهم دارند اما شهرداری کرمان از این پساب بی بهره است.

علیزاده با اشاره به مشکل کم آبی برای آبیاری فضای سبز اظهار کرد: یکی از راههایی که می توان فضای سبز را حفظ کرد استفاده از پساب فاضلاب شهری است که کلان شهرهای دیگر از این امکان بهره مند هستند.

وی تصریح کرد: اغلب کلان شهرهای کشور سهم خود را از پساب فاضلاب گرفتند که امیدواریم با حمایت شهردار و استاندار این مشکل برطرف شود و ما بتوانیم سهم فضای سبز شهری را از پساب فاضلاب دریافت کنیم.

علیزاده تصریح کرد: سفره های آب زیرزمینی کافی نیست و در آینده مشکلات آبی ایجاد می‌شود که باید به فکر منابع جایگزین آبیاری فضای سبز شهری باشیم که یکی از مهمترین این جایگرین‌ها استفاده از پساب فاضلاب است.

وی با بیان اینکه شهرداری در راستای کاهش مصرف آب در فضای سبز اقداماتی انجام داده است؛ افزود: حذف چمن و گونه‌های گیاهی با مصرف آب بالا از فضای سبز و جایگزین کردن گونه‌های گیاهی با مصرف آب کم از جمله درختان سوزنی برگ وگیاهانی که بیشتر کاربرد پوششی دارند از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: در سه ماهه نخست سال جاری ۱۰ هزارو ۸۶۷ متر مربع نسبت گیاهان پوششی کاشت شده و چهار هزار و ۳۲۳ متر مربع آبیاری تحت فشار انجام شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=30043
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.