تصادف، جان یک قلاده گربه خاص را در شهداد گرفت

عباس تقی زاده – کشته شدن یک قلاده گربه جنگلی در خیابان امام خمینی شهر شهداد در اثر تصادف از نخستین ساعات بامداد جمعه گذشته، خبری بود که توجه اهالی را به خود جلب کرد.

عضو شورای اسلامی شهر شهداد با تایید این خبر گفت: روز جمعه لاشه گربه ای را روبروی مجتمع خوابگاهی در حال ساخت موسسه مشیز در شهداد دیده و از آن عکس گرفته است.

سعید مومن زاده افزود: لاشه گربه کنار جدول روی زمین افتاده بود و تعدادی از اهالی دور آن جمع شده بودند.

مومن زاده گفت: عصر جمعه مجددا به محل تصادف گربه رفتم، گربه هنوز آنجا بود اما دمش را بریده بودند.

وی همچنین از تماس تلفنی خود با فرزاد شاهرودی رdیس محیط زیست شهداد خبر داد و گفت: همان روز وی را در جریان ماجرا گذاشته تا به کارشناسان محیط زیست در کرمان خبر دهد.

سعید مومن زاده که دانش آموخته کشاورزی در مقطع کارشناسی ارشد است در خصوص نوع این گربه اظهار کرد: مقایسه عکس های گربه تلف شده با نمونه های شناخته شده، نشان می دهد این گربه باید گربه جنگلی باشد.

وی گفت: گربه حدود 10 کیلوگرم وزن داشت، گوش هایش تیز و لبه آنها سیاه بود ضمن آنکه در بخشی از بدنش تنوع رنگ، دیده می شد و دندان های تیزی داشت.

مومن زاده با اشاره به لزوم شناسایی دقیق این گونه جانوری در شهداد خواستار بررسی های بیشتر توسط سازمان محیط زیست و ثبت زیست این گربه در شهداد شد.

وی درباره سرنوشت لاشه گربه توضیح داد: جمعه شب لاشه قدری بو کرده بود امکانات نگه داری لاشه را نداشتیم، آن را داخل یک گونی گذاشته و از محل به جای دیگری منتقل و دفن کردم.

محمود عبدالهی شهروند شهدادی و شاهد عینی تصادف گربه گفت: ساعت حدود یک و سی دقیقه جمعه شب کنار کیوسک نگهبانی داخل محوطه  پروژه مشیز نشسته بودم که یک دفعه صدای ضربه محکمی را شنیدم و تا خود را به خیابان رساندم خودروی سواری از محل دور شد.

محمود عبدالهی با بیان اینکه، آن شب شهداد شلوغ بود و خودروهای گردشگران از عصر در شهر تردد می کردند، اظهار کرد: به گمانم یکی از خودروهای گردشگران با حیوان برخورد کرده است.

وی آثار خون خشک شده گربه را روی آسفالت خیابان نشان داد و گفت: حیوان  در دم جان داد.

وی افزود: “در آن لحظه، نور کافی نبود و فکرکردم یک شغال تلف شده است تا اینکه صبح جمعه متوجه حضور تعدادی از اهالی شدم و کنار لاشه رفتم آنجا بود که دیدم حیوان تلف شده شغال نیست و نوعی گربه است.”

محمود عبدالهی گفت: 54 سال سن دارم و قبلا نانوا بودم اما تا حالا چنین گربه ای در شهداد ندیده ام.

وی گفت: این گربه از سمت شمال خیابان در حال رفتن به سمت ساختمان مخابرات و باغ های کنار آن در سمت دیگر خیابان بود که  خودروی سواری با آن برخورد کرد.

محمود عبدالهی گفت: مردم برای دیدن گربه به محل تصادف می آمدند و می رفتند تا اینکه جمعه شب آقای مومن زاده از شورای شهر آمد و گربه را داخل گونی کرد و با خود برد تا جایی دفن کند.

باغشهر شهداد در 93 کیلومتری شمال شرق کرمان قرار دارد. خرما و مرکبات از عمده ترین محصولات باغات این شهر است.

http://qudsonline.ir/news/588480/%D9%84%D8%A7%D8%B4%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%AF%D9%87-%DA%AF%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D9%86%DA%AF%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%87-%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D8%A8%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AF

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=20483
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.