تلف شدن چهار آهو به دلیل کمبود اعتبار برای ایجاد آبشخور

این خبر را رییس اداره محیط زیست شهرستان جیرفت به «ایرنا» داده است.

عباس کریمی می‌گوید: این آهوان طی مدت یادشده در دشت میجان جیرفت در استخرهای کشاورزی و یا توسط سگ‌های ولگرد تلف شدند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه با خشک‌سالی‌های چند سال اخیر حیات جانداران وحشی این منطقه به خطر افتاده گفت که پیگیری برای ایجاد آبشخور در این منطقه آغاز شد ولی متاسفانه با توجه به کمبود اعتبار و حمایت نکردن مسوولان شهرستانی تاکنون موفق به ایجاد آبشخور نشده‌ایم.

این در حالی است که در اردیبهشت‌ماه گذشته رضا جزینی زاده، مدیرکل محیط زیست استان کرمان در خصوص نابودی  حیات‌وحش استان هشدار داد بود.

به گفته وی استان کرمان ویترین تنوع زیستی کشور است با این خشک‌سالی‌های که در سال‌های اخیر داشته‌ایم اگر در بحث مدیریت بحران استان و سازمان برنامه‌ریزی استان برای آب‌رسانی و علوفه رسانی به حیات‌وحش توجه نشود همه تنوع زیستی استان نابود خواهد شد. «اینجا»

این در حالی است که آهوی جبیر گونه‌ای نادر است که زیستگاهشان در دشت‌ها قرار دارد و رییس اداره محیط زیست شهرستان جیرفت نیز از مردم تقاضا دارد که به این‌گونه نادر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

کریمی می‌گوید: قدرت تحمل این حیوان در شرایط سخت و بی‌آبی ستودنی است، به‌طوری‌که هرچند روز یک‌بار از آب استفاده کرده و در صورت دسترسی نداشتن به آب می‌تواند آب بدنش را از طریق رطوبت گیاهان مورد تغذیه تامین کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=19525
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.