موج اول حمله ملخ‌های مهاجم به مراتع ریگان دفع شد

حمید فرامرزی مدیر جهاد کشاورزی ریگان با اشاره به هجوم ملخ‌های صحرایی و نزدیک شدن آن‌ها به این شهرستان گفت: بر اساس ردیابی‌های انجام شده برخی از مناطق اطراف شهرستان آلوده به ملخ صحرایی هستند که تمهیدات لازم برای مبارزه احتمالی با افت فوق انجام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان کرمان، وی عنوان کرد:  پس از رویت ملخ‌های مهاجم بدون درنگ جلسه ستاد بحران در محل فرمانداری شهرستان تشکیل واکیپ‌های سمپاش به مناطق آلوده اعزام شدند.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان افزود: در این راستا ۱۵ دستگاه سمپاش برای مناطق الوده در این شهرستان مستقر وکار سمپاشی را به صورت شبانه روزی انجام دادند.

فرامرزی با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم برای استقرار هواپیمای سمپاش در منطقه انجام شده است عنوان کرد: در صورت نیاز اراضی آلوده در مناطق صعب العبور شهرستان برای عملیات سمپاشی هوایی آمادگی کامل را داریم.

وی تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده از ورود ملخ ها به  ۳ هزار هکتار از مراتع شهرستان ریگان جلوگیری شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه دسته‌های ملخ صحرایی موارد را به مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان اطلاع دهند.

فرامرزی از اعزام کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی به تمامی مناطق شهرستان برای شناسایی و ردیابی ملخ صحرایی به دیگر مناطق این شهرستان خبر داد.

انتهای پیام/ی

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=27603
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.