۴ محیط‌‌ بان بازداشتی کرمان آزاد شدند

سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور که روز جمعه از انتقال پرونده محیط‌بانان متهم به قتل عمد در کرمان به دادسرای نظامی هرمزگان خبر داده بود، عصر روز گذشته (شنبه، ۲۵ خرداد) در گفت‌وگو با ایسنا از آزادی این محیط ‌بانان خبر داد.
وی ادامه داد: با توجه به این‌که محل وقوع جرم در نزدیکی استان هرمزگان بود؛ چند روز پیش پرونده محیط‌بانان کرمان به دادسرای نظامی هرمزگان منتقل شد. امروز هم قاضی پرونده به این نتیجه رسید که محیط‌بانان با قرار وثیقه آزاد شوند.
سرهنگ محبت‌خانی با ابراز همدردی مجدد با خانواده متوفی، تاکید کرد: امروز سه محیط‌بان و یک همیار محیط زیست که در جریان تعقیب و گریز در پارک ملی خَبْر کرمان متهم به قتل عمد شده بودند، بنا به تشخیص قاضی با وثیقه‌گذاری آزاد شدند.
به گزارش ایسنا، ۱۱ خرداد سال‌جاری دو نفر متهم به شکار غیرمجاز طی تعقیب و گریز با محیط‌بانان پارک ملی خَبْر استان کرمان بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند. در حین تعقیب و گریز موتورسیکلت (شکارچیان) در حال فرار، تعادل خود را از دست داد و واژگون شد. محیط‌بانان بلافاصله با نیروهای امدادی تماس گرفتند اما به‌دلیل صدمات وارده هر دو شکارچی متأسفانه فوت کردند. به دنبال شکایت خانواده شکارچیان فوت‌شده، سه محیط‌بان و یک همیار محیط زیست متهم به قتل عمد شده و از آن روز در بازداشت به سر می‌بردند که امروز بنا به اظهارات فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آزاد شدند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29064
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.