احیاء آیین سنتی چوچاپ در ریگان+تصاویر

آیین سنتی چوچاب که در گذشته در آیین‌های ملی و جشن‌های ازدواج در این شهرستان به‌کار می‌رفت چند سالی بود که روبه فراموشی می‌رفت اما با احیاء آن، مراسم با شکوه خاصی در روستاهای ریگان در حال برگزاری است.

به گزارش فارس، با توجه به آغاز سال جدید و آغاز مراسمات عروسی این آیین‌های بومی و محلی در این شهرستان از رونق خاصی برخوردار شدند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ریگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان در این مراسم سنتی که در آن تعداد زیادی از افراد میان سال و افراد مسن حضور دارند با نواختن طبل و زدن چوب‌ها به یکدیگر صدایی دلنشین به وجود می‌آورند که مجلس را به وجد می‌آورد.

مجتبی موسوی افزود: این مراسم سنتی اکنون در ریگان از رونق خاصی برخوردار است.

امین باقری فرماندار ریگان گفت: مراسم سنتی چوچاپ ریگان به دلیل سنت قدیمی و قدمت بالا نیاز به ثبت ملی دارد، یکی از روستاهایی که از گذشته‌های دور تاکنون، این مراسم سنتی در آن در حال اجراست، روستای رستم‌آباد چاه‌ملک است.

وی تصریح کرد: در این مراسم، اهالی روستا به دنبال صدای طبل با چوب‌هایی به صورت زوج در کنار یکدیگر صدای دلنشین ایجاد می‌کنند که هر لحظه بر استقبال آنها افزوده می‌شود.

باقری بیان اینکه شهرستان ریگان جاذبه‌های منحصر به فرد و سنتی دارد که نیاز به ثبت ملی آنهاست، افزود: کارشناسان میراث فرهنگی از این مراسم سنتی بازدید کرده و در حال پیگیری ثبت آن هستند.

13971208000336 Test NewPhotoFree

 

13971208000337 Test NewPhotoFree

 

13971208000339 Test NewPhotoFree

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=25454
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.