استان کرمان سهم چندانی از درآمدهای حوزه گردشگری سلامت ندارد

به گزارش کرمان نو، “فریدون فعالی” در دیدار مدیرکل فرودگاه های استان کرمان، اظهار کرد: در حال حاضر استان های تهران، فارس، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و اصفهان بیشترین سهم را در گردشگری سلامت به خود اختصاص داده اند.
وی با اشاره به وجود زیرساخت ها و امکانات مناسب در استان کرمان، افزود: باید با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی و دفاتر خدمات مسافرتی زمینه را برای رشد و ارتقا رتبه استان کرمان در حوزه گردشگری سلامت فراهم آورد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر ضریب اشغال مراکز اقامتی این استان 35 تا 40 درصد است، تصریح کرد: باید از توان و ظرفیت بالای امکانات و تجهیزات پزشکی استان کرمان برای جذب گردشگران سلامت و به دنبال آن رونق مراکز اقامتی استفاده کرد.
فعالی با اشاره به اینکه باید یک کارگروه ویژه گردشگری سلامت در استان کرمان شکل بگیرد، عنوان کرد: با ورود هر گردشگر در حوزه سلامت 7 تا 10 هزار دلار درآمد کسب می شود و این بیشترین میزان کسب درآمد در بخش های مختلف صنعت گردشگری است.
وی خواهان همگرایی بیشتر نهادهای مرتبط با صنعت گردشگری استان کرمان شد و افزود: بدون شک انجام فعالیت های جزیره ای و مقطعی در حوزه گردشگری مثمرثمر نخواهد بود.
فعالی وجود 5 فرودگاه در سطح استان کرمان را یک ظرفیت برای توسعه صنعت گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت دانست و گفت: امیدواریم با همکاری شرکت های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرتی شرایط برای افزایش خطوط پروازی استان کرمان فراهم گردد.
وی با تاکید براینکه در استان کرمان همه امکانات و شرایط برای جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم است، خاطرنشان کرد: باید از وجود سرمایه های ملی و داشته های تاریخی درجهت رونق اقتصادی و افزایش سطح درآمدها، بیشترین بهره را برد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=31235
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.