اعطای تسهیلات تراش سنگ‌های قیمتی در جهت حمایت از مشاغل خانگی

غلامرضا فرخی با بیان اینکه میراث فرهنگی استان به تمامی متقاضیان مشاغل خانگی تسهیلات پرداخت می کند، تصریح کرد: میزان پرداخت تسهیلات بستگی به مشاغل دارد که در حوزه مشاغل خانگی 5 تا 10 میلیون تومان و در مواقعی که متقاضیان درخواست احداث یا راه اندازی کارگاه یا محیط بزرگتری را داشته باشند، اعطای این تسهیلات متغیر است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره با اینکه وظیفه میراث درباره حمایت از مشاغل خانگی فقط ارائه مجوز و اعطای تسهیلات است، درخصوص نحوه برآورد و اختصاص تسهیلات، تشریح کرد: متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی پس از مراجعه به معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی کرمان و اعلام طرح خود از سوی میراث به بانک های عامل معرفی و پس از آن می توانند تسهیلات را دریافت کنند از این رو اگر افرادی که بخواهند در حوزه تراش سنگ فعالیت کنند، میراث فرهنگی هم به آنها مجوز و هم تسهیلات می دهد.

گفتنی است استان کرمان 15 نوع سنگ قیمتی دارد که با تراش خوردن، ارزشی چند برابر پیدا می‌کنند. همچنین در برخی کارگاه‌ها با تراش سنگ‌های باطله از آنها تابلو‌سنگ ساخته می‌شود که باعث ایجاد ارزش افزوده چند برابری سنگ‌های باطله می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=27211
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.