مرمت بافت تاریخی شهرگلزار در بردسیر آغاز شد

“فریدون فعالی” به مرمت بافت تاریخی شهر گلزار بردسیر اشاره و اظهار کرد: در این عملیات مرمتی کار جداره سازی و کفسازی بخش هایی از بافت تاریخی این شهر انجام می گیرد.
وی با اشاره به اینکه مرمت بافت تاریخی بخش طغرل الجرد در شهرستان کوهبنان نیز به زودی آغاز می شود،افزود: این بافت زیبا که از سنگ، چوب و گل ساخته شده، بناهایی از دوره سلجوقی را در خود جای‌داده است.
فعالی با بیان اینکه اهتمام لازم برای حفاظت از بافت های تاریخی استان به کار بسته‌ شده است، اظهار کرد: خوشبختانه با تصویب طرح حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی، می توانیم شاهد مشارکت بیشتر مردم در حفظ بافت‌های تاریخی باشیم و تا حدودی از تخریب بنا‌ها و بافت‌های تاریخی جلوگیری کنیم.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، افزود: مهم ترین مشکل بافت های تاریخی خالی شدن این محدوده ها از سکنه اصلی و حضور افرادی است که حس تعلقی به ابنیه و بافت تاریخی ندارند، می باشد.
وی خاطرنشان کرد: در مبحث مرمت و احیاء بناها و بافت های تاریخی زمانی موفق خواهیم بود که در جذب مشارکت ساکنین و برانگیختن حس تعلق آنها توفیق داشته باشیم و این مسئله جز در سایه همکاری همه دستگاه های مرتبط در این حوزه و مردم محقق نخواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=30883
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.