پیشرفت 35 درصدی مرمت عمارت شتر گلو ماهان

غلامرضا فرخی با بیان اینکه عملیات مرمت عمارت شتر گلوماهان از ابتدای آبان ماه سالجاری آغاز شده است، اظهار کرد: در حال حاضر این عملیات مرمتی 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با اشاره به اینکه فرایند مرمت عمارت شتر گلو ماهان با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال انجام است، افزود: تاکنون مرمت پشت بامها و بازسازی بخشی از تزئینات داخلی و همچنین ساخت دربهای چوبی این عمارت انجام یافته است.
به گزارش ایسنا، فرخی با بیان اینکه پیش بینی می شود تا 6 ماه آینده عملیات مرمت عمارت شتر گلوماهان به پایان برسد، تصریح کرد: با پایان یافتن این طرح مرمتی، بافت تاریخی ماهان رونقی دوباره خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه عمارت شتر گلو ماهان از آثار منحصر به فرد دوره قاجاریه و نمونه ارزشمندی از معماری ایرانی و اسلامی است، افزود: تزئینات گچ بری این بنا بسیار زیبا و منحصربفرد است که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: بعد از پایان فعالیت‌های مرمتی، از این بنای تاریخی با کاربری گردشگری بهره برداری خواهد شد.
فرخی با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری برای مرمت و بهره‌برداری از عمارت شترگلوی ماهان یک‌میلیارد تومان برآورد شده است، بیان کرد: بدون شک سرمایه‌گذاری در اماکن تاریخی و فرهنگی زمینه‌ساز ایجاد اشتغال و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌ها و پتاسيل‌های تاريخی استان خواهد بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=22998
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.