بیشترین پرونده‌های قاچاق استان کرمان به سوخت قاچاق اختصاص دارد

به گزارش تسنیم از کرمان، حسن عمادآبادی صبح امروز در ‏کارگروه «بیمه، بازسازی و بازتوانی» شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمان که با حضور معاون امور عمرانی استانداری کرمان در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد اظهار داشت: هزار و 220 نمایندگی بیمه در استان کرمان وجود دارد.

وی با بیان اینکه سهم استان کرمان از حق بیمه تولیدی استان 2.7 درصد است گفت: سهم خسارت پرداختی استان در بیمه 2.9 درصد است و نسبت خسارت در استان کرمان از میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرکل بیمه ایران استان کرمان با اشاره به اینکه 24 شرکت بیمه‌ای در استان کرمان فعالیت می‌کنند که بیمه ایران به‌عنوان یک شرکت بیمه‌ای 34.5 درصد در بیمه استان سهم دارد افزود: در استان کرمان متاسفانه سهم بیمه حوادث بسیار بالاست.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان 5 هزار نفر در صنعت بیمه مشغول به‌کار هستند و ظرفیت دو برابر شدن این اشتغال وجود دارد گفت: متاسفانه هیچ کدام از دانشگاه‌های استان کرمان رشته‌های مرتبط با صنعت بیمه را تدریس نمی‌کنند.

عمادآبادی با بیان اینکه شرکت‌های بیمه‌ای موظف هستند معادل 10 درصد حق بیمه را به حساب درآمدهای اختصاصی وزارت بهداشت نزد خزانهداری کل واریز کنند افزود: 8  درصد حق بیمه نیز به حساب صندوق خسارت‌های بیمه‌ای واریز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته هزار و 306 نفر فوتی تصادفات در استان کرمان داشتیم که از بیمه استفاده کردند گفت: کمتر از 7 درصد منازل مسکونی در کشور بیمه حوادث هستند و در استان کرمان این درصد بسیار پایین‌تر است.

مدیرکل بیمه ایران استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از 25 درصد حق بیمه تولیدی استان در خارج از استان تولید می‌شود گفت: شرکت‌های بزرگ مانند مس و گلگهر در خارج از استان کارهای بیمه‌ای خود را انجام می‌دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=30013
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.