تشکیل صندوق حمایت از محصول خرما

مسعود لطیفیان بیان کرد: راه اندازی دهکده خرما در جهت افزایش بهره وری تولید خرما در منطقه بم که به همت مسئولان شهرستان بم در حال انجام است پروژه‌ای مفید و بی نظیری برای کشور محسوب می شود.

وی اظهار کرد: دهکده خرما جزو اولین پروژه‌های مفید در حوزه ایجاد ارزش افزوده برای محصول استراتژیکی مانند خرما است و این اقدام زیرساختی نقش موثری در تولید خرما و ایجاد ارزش افزوده برای باغداران دارد.

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: مشکلاتی باعث بهره وری پایین تولید در حوزه نخیلات می‌شود که از جمله آنها مربوط به نخیلات درجه دو است که به حداکثر بهره وری نرسیده‌اند و قابلیت اصلاح دارند و بخشی دیگر مربوط به نخیلات درجه سه پیر و فرتوت نی باشد و از رده خارج شده‌اند یا نامرغوب هستند که در حال اصلاح این نخیلات درجه دو و سه هستیم.

وی تاکید کرد: طرح‌های اعتباری در حوزه اصلاح باغات موجود است که یکی از این طرح‌ها بحث یارانه نهال است.

لطیفیان در رابطه با منع صادرات و پرداخت عوارض گمرک خرما گفت: وزارت جهاد مطلقاً با بستن هرنوع عوارض یا ممانعت از صادرات خرما که بازار بین المللی را دچار خدشه کند مخالف است و با پیگیری‌های انجام گرفته از وزارت جهاد بسیاری از این موانع برداشته شده است.

وی افزود: سال آینده برای بازار داخلی و خارجی خرما بسیار خوب پیش بینی می‌شود و در همین جهت قصد راه اندازی صندوق ملی حمایت از محصول خرما بمنظور حمایت از خرماداران را در شهرستان بم داریم.

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: صندوق حمایت از محصول خرما در قالب حمایت‌های تخصصی تشکیل می‌شود که براساس برنامه ریزی ها میزان سرمایه اولیه صندوق ملی حمایت از خرما سهم دولت ۴۹ درصد و سهم بخش غیردولتی ۵۱ درصد است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29198
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.