تولید علوفه خشک در کرمان کاهش یافت

مهدی رجبی زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر حفظ منابع طبیعی و محیط زیست یکی از اولویت های اصلی دولت ها در جهان است افزود:
در شمال استان کرمان 6.2 میلیون هکتار مرتع وجود دارد که هفت درصد از مراتع کشور را شامل می شود.
وی با اشاره به اینکه مراتع درجه یک استان کرمان 23 هزار هکتار است گفت: مراتع متوسط 19 و نیم درصد و مراتع فقیر 80 درصد از مراتع استان را شامل می شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با بیان اینکه بررسی ها نشان داده هر سال 15 هزار هکتار از مراتع ما تبدیل به بیابان می شود تصریح کرد: کرمان استانی کم بارش است و در اقلیم خشک و نیمه خشک قرار دارد و به همین دلیل کاهش علوفه خشک را شاهد هستیم.
وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته 2 و نیم میلیون واحد دامی در استان کرمان وجود داشته است گفت: 2 برابر ظرفیت مراتع در استان دام وجود دارد و تقریبا گوشت قرمز (گوسفندی) که در استان مصرف و از 60 درصد از علوفه متکی بر تولید مراتع تغذیه می شود.
رجبی زاده با اشاره به اینکه جنبه های دیگر مرتع برای ما اهمیت ویژه ای دارد بیان داشت: در 40 سال گذشته در 5.8 میلیون هکتار مراتع استان ممیزی مرتع انجام داده ایم و بیش از 90 درصد از مراتع ممیزی هستند.
وی افزود: در حال حاضر 2.5 میلیون هکتار به طرح مرتع داری داده ایم و 40 درصد از مراتع استان را در قالب یک قرارداد رسمی مدیریت می کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=24475
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.