سمپاشی هوایی ملخ‌های صحرایی در جنوب کرمان از چهارشنبه آغاز می‌شود

مجید سعیدی با اشاره به هجوم ملخ‌هایی که از شبه جزیره عربستان به جنوب کشور وارد شده اظهار داشت: این ملخ‌ها استان‌های جنوبی کشور از جمله فارس، هرمزگان، جنوب استان کرمان و سیستان و بلوچستان را درگیر کرده ‌است.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر در وضعیت نارنجی قرار دارند گفت: هر چند شدت هجوم ملخ به جنوب استان کرمان به شدت دیگر استان‌ها نیست اما اگر شرایط را کنترل نکنیم استان کرمان نیز در شرایط نارنجی قرار می‌گیرد.

مدیر کل مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری کرمان با اشاره به اینکه این ملخ‌ها از بهمن ماه سال گذشته وارد کشور ما شدند و مبارزه با آنها از همان زمان آغاز شده است افزود: با اقدامات انجام شده تا کنون هجوم ملخ‌های صحرایی در جنوب استان را کنترل کرده و هیچ خسارتی تا این لحظه به مزارع وارد نشده است.

وی با بیان اینکه شورای مدیریت بحران پنج شهرستان جنوبی استان کرمان با محوریت مقابله با هجوم ملخ‌ها با حضور معاون سازمان حفظ نباتات کشور، معاون امور هماهنگی استاندار کرمان و سایر مسئولین روز گذشته در منوجان برگزار و اعتباراتی از منابع داخلی سازمان حفظ نباتات کشور و استان برای مقابله هجوم ملخ‌ها در جنوب استان اختصاص داده شد عنوان کرد: تامین سم و مقداری از اعتبار هزینه‌ای کمک‌های سازمان های کشور به استان کرمان بوده است.

سعیدی با عنوان اینکه در حال حاضر 900 میلیون تومان نقدینگی در استان برای این مسئله اختصاص داده شده است و البته هزینه‌های مربوط به احداث باند خاکی فرودگاه و … در استان هزینه شده است گفت: بیشتر کمک‌ها و تامین اعتبارات تا کنون از سوی خود استان‌ بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هواپیمای سم‌پاش سازمان حفظ نباتات کشور در شهرستان جیرفت مستقر است افزود: سمپاشی هوایی جنوب کرمان علیه ملخ‌های صحرایی از چهارشنبه این هفته آغاز و خلبان هواپیمای سمپاش نیز فردا عازم استان می‌شود.

مدیر کل مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری کرمان با اشاره به اینکه باند اضطراری پرواز منطقه زهکلوت آماده است و باند منطقه جازموریان هم تا چهار روز آینده آماده می‌شود گفت: جهادکشاورزی جنوب استان 10 دستگاه‌ ulv  جهت سمپاشی آماده کرده و البته خودروهای شاسی بلند و کمک‌دار هم از دیگر دستگاه‌ها برای افزایش شدت مقابله با ملخ‌های صحرایی تامین شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های منوجان، قلعه‌گنج و رودبارجنوب تا حدودی به این آفت آلوده شده‌اند افزود: هر چند شدت هجوم ملخ‌ها به ارزوئیه به اندازه جنوب استان نیست اما اقدامات مقابله‌ای جهادکشاورزی شمال استان هم آغاز شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=27421
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.