آتش ۳۱ هکتار از نخل‌های عنبرآباد را سوخت

همت بلوچی_معاون برنامه ریزی فرمانداری عنبر آباد_که تمام ساعات اتش سوزی در منطقه حضور داشته،می‌گوید باد شدید آن روز عامل گسترش سریع آتش بوده است.

حریق ۹ ساعته که شروعش ساعت ۱۵ روز ۱۲ مرداد بود، توانست ۳۱ هکتار از نخل‌های روستای «دوساری» را نابود کند که در میان آن‌ها چندین اصله مرکبات نیز وجود داشته است.

معاون فرماندار عنبراباد در گفت‌وگو با «کرمان‌نو» شیوه‌ی مالکیت در این روستا را دهقانی و خرد مالکیت می‌داند که باعث شده است افراد زیادی از این آتش‌سوزی خسارت ببینند.

او وضعیت اقتصادی ساکنین روستای «دوساری» محروم را نامناسب ارزیابی می‌کند و می‌گوید این میزان خسارت تأثیر بسزایی در معیشت آنها داشته است.

محمد طاهری_مدیرکل جهاد کشاورزی عنبرآباد_در مصاحبه با «کرمان نو» میزان خسارت به کشاورزان «دوساری» را ۲۱ میلیارد ریال ارزیابی می‌کند و سطح باغات خسارت‌دیده را ۳۱ هکتار می‌داند که ۱۶ هکتار آن به صورت صد‌درصد خسارت دیده‌اند.

او از اقدام مشترک آتش نشانی عنبرآباد، دوساری، مردهک، روذبار جنوب، واحد اطفا حریق منابع طبیعی و آتشنشانی شهرک‌های صنعتی برای خاموش کردن این آتش سوزی خبر می‌دهد.

مدیرکل جهاد کشاورزی عنبرآباد در جواب خبرنگار ما مبنی بر امکان جبران خسارات برای این قشر آسیب‌پذیر می‌گوید: «تعدادی از کشاورزان بیمه‌ی صندوق توسعه‌ی روستایی می‌باشند اما متأسفانه آتش سوزی جز موارد مشمول این بیمه نمی‌شود»

طاهری از امکان ارائه‌ی تسهیلات از ستاد حوادث استانداری خبر می‌دهد و می گوید جهاد کشاورزی هم این کشاورزان را در اولویت تسهیلات برای کشت مجدد قرار خواهد داد. او هرس به موقع اصله‌های درخت در مناطق گرمسیر را عامل مهمی برای جلوگیری از آتش می‌داند

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=1677
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.