بیش ‌از ۴۲۰۰ نفر سیل‌زده استان کرمان امدادرسانی شدند

رضا فلاح با اشاره به اینکه بارش‌های اخیر در جنوب و شرق استان کرمان باعث وقوع سیل، آب گرفتگی و طغیان رودخانه‌ها در شهرستان‌های ارزوئیه، کهنوج، رودبار‌جنوب، ریگان، بم و منوجان شده است اظهار داشت: 863 خانوار گرفتار سیل و آب‌گرفتگی در این مناطق شدند.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر در عملیات امدادی به 4 هزار و 268 نفر امدادرسانی کردند گفت: 32 روستای استان دچار سیل و آبگرفتگی معابر شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان  از حضور 135 نیروی امدادی و پرسنل در قالب 31 تیم امدادی در این مناطق خبر داد و افزود: بای امدادرسانی به مردم در این مناطق 26 خودروی امدادی و نجات در این عملیات به‌کارگیری شد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده تاکنون گفت: هزار و 794 کیلو نایلون، 930 بسته غذایی، 652 تخته پتو، 465 تخته موکت و سایر اقلام زیستی و گرمایشی در بین خانوارهای دچار حادثه توسط جمعیت هلال احمر توزیع شده است.

فلاح از اعزام بالگرد هلال احمر استان کرمان به تالاب جازموریان برای نجات 16 نفر خبر داد و افزود: این افراد دامداران و کشاورزانی بودند که با وجود هشدار دستگاه‌های مسئول، به موقع نتوانسته بودند از منطقه خارج شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=25588
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.