محور راور _ دیهوک بیشترین تلفات را دارد | ضرورت بهره برداری از باند دوم

به گزارش ایسنا سیدعلی سیدعلیخانی در جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان کرمان با اشاره به اینکه 10 درصد بزرگراه های کشور را در استان داریم، افزود: طول راه های شریانی استان 2 هزار و 465 کیلومتر است که در این زمینه رتبه سوم کشور را داریم و نشان می دهد کرمان جزو استان های مطرح در حمل و نقل کالاست.

وی افزود: 29 میلیون تن بار از جاده های استان حمل می شود که دوبرابر متوسط کشوری است و سنگین ترین بارهای کشور از جاده های استان حمل می شود که موجب خرابی راه های ما می شود.

سیدعلیخانی تصریح کرد: تعداد راهدارخانه های راه های شریانی استان 12 مورد است که رتبه 18 را داریم زیرا متوسط کشور 14 راهدارخانه است و 20 راهدارخانه نیاز است تا به متوسط کشور برسیم.

وی بیان کرد: استان کرمان با 11 پاسگاه پلیس راه رتبه 30 کشور را دارد و پایگاه های اورژانس برون شهریِ استان 109 مورد است و رتبه 19 کشور را داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به وضعیت دوربین های کنترل سرعت در جاده های استان گفت: 130 دستگاه دوربین نیاز است تا به متوسط کشوری در این زمینه برسیم.

وی افزود: استان کرمان با 11.9 درصد تلفات جانی در هر 100 کیلومتر راه شریانی رتبه 18 را دارد اما به دلیل طولانی بودن راه ها رتبه دوم تلفات جاده ای را در سال قبل داشتیم.

سیدعلیخانی با اشاره به رشد 20 درصدی تردد در جاده های استان کرمان در 6 ماهه اول امسال، یادآور شد : در نیمه نخست امسال 319 تصادف فوتی داشته ایم که 39 فقره معادل 10.9 درصد کاهش داشته اما تصادفات جرحی 4 و نیم درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه در تصادفات جاده ای استان در مدت مذکور 422 نفر سال فوت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10.8 درصد کاهش داشته است گفت: در مجموع در 6 ماهه اول امسال حدود 18 درصد کاهش تلفات در جاده های استان کرمان را شاهد بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: 65 درصد تصادفات مربوط به خودروهای سواری، 7 درصد کامیون و 17 درصد موتورسیکلت هاست که نشان می دهد رانندگان حرفه ای سهم کمتری در تصادفات دارند.

سیدعلیخانی اظهار کرد: بیشترین علت تصادفات عدم توجه به جلو است که دلیل عمده آن خستگی و خواب آلودگی است و در مرحله بعد عدم رعایت سرعت مجاز، سبقت غیرمجاز و … از دیگر عوامل تصادفات است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به اینکه طبق بررسی ها، 50 درصد از تصادفات از 4 عصر تا 12 شب اتفاق می افتد و 55 درصد حوادث واژگونی است، گفت: در استان کرمان به ازای هر تصادف 1 تا 1.2 فوتی داریم که در محور راور دیهوک به دلیل مسافرت های خانوادگی تلفات بیشتر است و ضرورت بهره برداری باند دوم از اسرع وقت وجود دارد.

علت 45 درصد تصادفات محور بم کرمان خواب آلودگی است

فوت 880 نفر در تصادفات جاده های فرعی استان در سال 96

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=21466
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.