موتورسیکلت سوارها، ۴۰درصد کشته‌های حوادث رانندگی در کرمان

سرهنگ حمید معین زاده گفت که بنا بر تحقیقات پزشکی قانونی ۶۲ درصد از متوفیان موتورسوار بر اثر ضربه به سر فوت می کنند.

وی تصریح کرد که کاهش آمار کشته‌های موتورسیکلت سوار استان کرمان نیاز به فرهنگ سازی و عزم ملی دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان افزود که پلیس راهور با اجرای طرحی، راننده متخلف را موظف می‌کند برای ترخیص موتورسیکلت خود حداقل یک ساعت کلاس آموزشی اجباری ببیند. این طرح تنها در استان کرمان اجرایی شده است.

وی افزود که سازمان‌ها، ادارات و خیران با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی جهت فرهنگ‌سازی استفاده از کلاه ایمنی ورود کرده و پلیس راهور کلاه‌های ایمنی را به راکبان موتور سوار اهدا می‌کند.

سرهنگ معین زاده با بیان اینکه بیش از یکصد کلاه ایمنی استاندارد به موتورسیکلت سواران کرمانی اهدا شده است اظهار کرد که پلیس راهور بیش از اعمال قانون به تشویق و فرهنگ سازی به اجرای مقررات و استفاده از کلاه ایمنی تاکید دارد.

وی گفت که از راکبان قانونمند نیز در همایش موتورسیکلت سواران تجلیل خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان افزود که امروز در بیش از ۹۰ درصد از شهرهای استان آمار استفاده از کمربند ایمنی بالای ۹۵ درصد شده، زیرا به خوبی این فرهنگ نهادینه شده است. فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی نیز باید نهادینه شود.

وی به فرهنگ‌سازی استفاده از دوچرخه‌سواری برای کاهش آلودگی و کمک به محیط زیست نیز اشاره و بیان کرد که در سال های آینده با همکاری برخی ارگان‌ها ایستگاه‌های دوچرخه در سطح شهر کرمان راه اندازی خواهد شد.

سرهنگ معین زاده گفت که عملیات نصب دوربین‌های کنترل سرعت با همکاری برخی از سازمان‌ها به زودی در کرمان راه اندازی خواهد شد.

وی افزود که هشت واحد رسیدگی به تخلفات رانندگی به ریاست دستگاه قضایی در کرمان وجود دارد. افرادی که اعتراضی برای جریمه‌های خودرو خود دارند می توانند به این واحدها مراجعه کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان عنوان کرد که بیش از ۵۸۴ پرونده تخلف رانندگی در ۴ ماه اخیر در این واحدها بررسی و ۸۲۳ میلیون و ۷۱۱ هزار ریال از جریمه های رانندگی کسر شده است.

وی گفت که ۹۴ گواهینامه توسط پلیس راهور استان در چهار ماه گذشته به علت تخلفات رانندگی ضبط شده است.

سرهنگ معین زاده افزود که تمام سازمان‌ها، مردم، شورای ترافیک و رسانه‌ها جهت فرهنگ سازی در اجرای مقررات رانندگی به پلیس راهور کمک می‌کنند و به همین علت پلیس توانست با اطلاع‌رسانی و آموزش مردم را به اجرای قوانین حساس کند.

وی ادامه دادکه ارگان‌های شهری باید با حمایت و تبلیغات در سطح شهر به اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی در فرهنگ سازی عمومی کمک کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت که طرح همیار پلیس با کمک آموزش و پرورش و رسانه‌ها از سال ۷۶ راه اندازی شده و کمک خوبی در کاهش تصادفات کرده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13510
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.