۵۶ درصد تصادفات جاده‌ای به دلیل واژگونی خودرو است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال در جلسه كميسيون ايمني راهها و بررسي سوانح و تلفات جاده ای استان به فعالیت ۶ مرکز معاینه فنی سنگین و ۱۲ پلیس راه اشاره کرد و گفت: ۱۲۰ کیلومتر روشنایی در محورهای شمال استان تامین شده است.

سيد علي حاج سيد عليخانی بیان کرد: ۵۶ درصد تصادفات جاده‌ای به دلیل واژگونی خودرو است و به منظور رفع خستگی رانندگان، ۳۲ مجتمع خدمات رفاهی در استان راه‌اندازی و ۱۳ مورد موافقت اصولی نیز گرفته شده است.

وی با اشاره به اجرای ۳۴۵ متر شانه‌سازی در جاده‌های شمال استان را به منظور کاهش میزان خسارت ناشی از انحراف خودرو اظهار کرد: ۱۲۵ نقطه پرحادثه در جاده‌های استان شناسایی شدند که ساماندهی ۷۲ نقطه آن باقیمانده و اعتبار مورد نیاز برای رفع آنها ۸۳۰ میلیارد ریال است.

به گفته او: ۱۳ هزار و ۱۹۱ کیلومتر راه آسفالته در استان داریم که ۱۰ درصد راه‌های کشور را شامل می‌شود و از این حیث رتبه دوم  را در کشور داریم.

علیخانی افزود: ۱۴۹ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور را در شمال استان کرمان در دست اجرا داریم که به صورت سرعت متوسط سنجش انجام می‌دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نيز تصریح کرد: در مسئله کاهش آمار تصادفات، فقط دولت دخیل نیست، در حد توان زیرساخت‌های استان را در حوزه جاده، خرید دوربین‌های کنترل سرعت و نظارتی و … برای کاهش تصادفات و تلفات درون‌شهری و برون‌شهری فراهم کرده‌ایم.

سیدمصطفی آیت‌الهی‌موسوی بیان کرد: ۵۶ درصد از تصادفات جاده‌ای به دلیل واژگونی خودرو به وقوع می‌پیوندد که حجم عمده آنها نیز به خواب‌آلود بودن راننده بر می‌گردد، پس باید در حوزه فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی شهروندان بیشتر باید کار شود.

وی در ادامه گفت: بخشی از اعتبارات برای خرید دوربین‌های کنترل سرعت را تامین کردیم و انجام شد و با خرید دوربین‌ها‌ی نظارتی، می‌توانیم اطراف شهر کرمان را به لحاظ امنیت و ترافیک به صورت کامل پوشش دهیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=28092
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.