احضار مدیر تعاونی ۷ و متولی شرکت عدل کرمان به دادسرا | راننده اتوبوس تخلف و نمره منفی نداشته

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کرمان، محمد علی سلیمانی در خصوص آخرین وضعیت حادثه تصادف اتوبوس «تهران-کرمان» که منجر به فوت و مجروح شدن تعدادی از هموطنان شد، گفت: بلافاصله پس از وقوع این حادثه تلخ مدیر تعاونی هفت و متولی شرکت عدل کرمان به منظور ارائه توضیحاتی به دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان احضار شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر قربانیان و مصدومان این حادثه متعلق به استان کرمان هستند، بلافاصله با دستور دادستان کرمان رسیدگی به موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفته است.

معاون حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در پاسخ به این سوال که آیا مصدومان حادثه و خانواده متوفیان می توانند در کرمان پیگیر پرونده قضایی خود باشند، گفت: به منظور سهولت کار خانواده متوفیان و مصدومان حادثه در ابتدا درخواست احاله پرونده را داشتیم اما به دلیل اینکه تعدادی از متولیان و مصدومان حادثه مربوط به استان یزد و شهرستانی های رفسنجان، انار و سایر شهرستان ها بودند از حوزه قضایی «بادرود» در استان اصفهان درخواست کردیم نیابت تحقیقات برای دادسرای عمومی و انقلاب کرمان ارسال کند.

به گفته سلیمانی بر مبنای توضیحات و بررسی های انجام شده اتوبوس از نوع اسکانیا و مدل سال ۱۳۸۷ بوده که حدود ۱۰ سال از عمر مفید آن گذشته و تا پنج سال دیگر استاندارد مصرف داشته است.

وی با اشاره به اینکه معاینه فنی اتوبوس در تیرماه سال جاری انجام شده و تا دی ماه نیز اعتبار داشته، افزود : سوابق تخلف راننده نیز بررسی شد و هیچ گونه اطلاعاتی مبنی بر تخلف و نمره منفی راننده در طول سابقه رانندگی وی وجود نداشت.

معاون حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: تعاونی مکلف شد چنانچه فردی از خانواده متوفیان یا مصدومان قصد مراجعه به محل حادثه یا بیمارستان های محل بستری مصدومان را دارد به صورت رایگان عملیات انتقال را انجام دهد.

تصادف اتوبوس تهران – کرمان وزیر راه را به مجلس می کشاند

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=19943
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.