ادامه پس لرزه‌های 5 و 6 ریشتری در کرمان تا یک سال آینده

محمود فاطمی عقدا، رییس سابق پژوهشکده سوانح طبیعی به میزان گفته

 زلزله کرمانشاه و زلزله کرمان هر دو شدت زیادی داشتند و به همین خاطر پس لرزه‌هایی که در این مناطق رخ می‌دهد غیر طبیعی نیست. مردم نباید نگران وقوع زلزله‌هایی به بزرگی زمین لرزه اولیه باشند، زیرا پس از وقوع نخستین زمین لرزه با شدت زیاد، مابقی زلزله‌ها پس لرزه بوده و خطری بیش از زمین لرزه اولیه ندارند.

این استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی با اشاره به وقوع پس لرزه‌های متوسط در منطقه اضافه کرده که

پس لرزه‌های ۵ و ۶ ریشتر با توجه به شدت اولیه زلزله دارای حد متوسط به شمار می‌آید و شدت تخریب آن‌ها از زمین لرزه ابتدایی بیشتر نیست.

او با تاکید بر ادامه دار بودن زمین لرزه‌ها در استان‌های کرمانشاه و کرمان تاکید کرده که

مردم مناطق مختلف کرمان و کرمانشاه باید بدانند این امکان وجود دارد که تا یک سال آینده در نزدیکی کانون زلزله، پس لرزه‌های بزرگ با قدرت ۵ و ۶ ریشتر رخ دهد و این شرایط ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=15416
3 نظرات
  1. میلاد می گوید

    با عرض معذرت مثل اینکه تمام استان کرمان دست به دست هم داده اند که نام کوهبنان را از روی نقشه محو کنند از شما که به عنوان رسانه معتبر فعالیت می کنید انتظار نمی رود که نقشه ای را تهیه کنید و نام این شهر با قدمت و تاریخی از اون حذف شده باشد.

    1. رضا عبادی زاده می گوید

      دوست عزیز، این نقشه گسل های کرمان است که از سوی مرکز زمین شناسی در اختیار ما قرار گرفته. این نقشه شهرهای استان کرمان نیست که قرار باشد نام همه شهرها در آن نوشته شود. در شرق استان نام ریگان، نرماشیر و فهرج و در جنوب استان هم نام رودبار جنوب، فاریاب و عنبرآباد هم نیامده است. پس غرضی در کار نیست.

  2. میثم می گوید

    با عرض سلام‌
    اگر احتمال داره روی نقشه گسلی که باعث زمین لرزه های اخیر شده رو نشون بدین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.