بیش از سه هزار زمین لرزه طی 6 سال گذشته در کرمان رخ داد

به گزارش ایرنا حامد درزاده روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: بیشترین تعداد زمین لرزه در 6 سال گذشته استان کرمان مربوط به زمین لرزه های بین یک تا سه ریشتر به تعداد یکهزار و 770 مورد بوده است.
وی با بیان اینکه طی مدت یاد شده بیشترین زلزله مربوط به فصل پاییز و بهار بوده است اظهار کرد: بین ماهها بیشترین زلزله مربوط به آذرماه با 800 زلزله، آبانماه با 195 و اردیبهشت ماه 226 بار استان کرمان لرزیده است.
این کارشناس گفت: همچنین بیشترین زلزله این استان در شهرستان های کرمان و راور رخ داده و بخش گلباف، کوهساران، فاریاب و جیرفت نیز بیشترین تعداد زلزله را در بخش های استان کرمان داشته اند.
**اضافه برداشت آب عامل فرونشست زمین است
این کارشناس با بیان اینکه فرونشست زمین از جمله مخاطرات زمین شناختی است و اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی عامل اصلی فرونشست زمین است افزود: فرونشست همان زلزله خاموش است و اگر فرونشست اتفاق افتد قابل بازسازی نیست.
درزاده تصریح کرد: اضافه برداشت از آب های زیر زمینی یکی از مخرب ترین اتفاقات فرونشت زمین که می تواند جوامع شهری را موثر از خود کند و دشت کرمان، رفسنجان و دشت جیرفت و فاریاب از جمله دشت های استان کرمان دچار فرونشست زمین هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=16800
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.