تخلیه آب 5 روستای سیل‌زده استان| عمده راه‌های بسته‌شده روستایی استان امروز باز می‌شوند

مصطفی آیت‌الهی‌موسوی در خصوص آخرین وضعیت استان کرمان در پی بارندگی‌ها روز گذشته، گفت: در پی بارندگی های روز گذشته در استان، حدود 225 راه روستایی دچار مشکل شدند که تاکنون 85 مورد آن رفع شد و امروز بخش عمده آنها بازگشایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: پل واقع در محور «شهداد – اندهجرد» دچار شکستگی شد و مسیر بسته و راه ارتباطی چند روستا قطع شد که شب گذشته به مردم این روستاها امدادرسانی شد که اکنون نیز راهداری در حال ایجاد یک راه جنبی برای برقراری این مسیر تا زمانی که پل اصلی ترمیم شود، است.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان بیان کرد: محور «راور – دیهوک» به دلیل طغیان رودخانه دچار خسارت و بسته شد که در این راستا مسیری که در حوزه کرمان بوده مشکل آن رفع و فقط پل کالیشور که بخشی از آن در حوزه استان کرمان و بخش دیگر آن در حوزه خراسان جنوبی است مشکل آن برطرف نشده است.

وی با بیان این مطلب که دسترسی 225 روستای استان در پی بارندگی های اخیر دچار مشکل شدند، اظهار کرد: هم اکنون بارندگی در سطح استان نداریم و اگر در نقطه ای بارش داشته باشیم، به صورت رگبار پراکنده خواهد بود.

موسوی عنوان کرد: برخی روستاهای شهرستان رودبار جنوب دچار مشکل شدند که فرماندار شهرستان هم اکنون در حال رفع مشکل است؛ قابل ذکر است که شب گذشته بارندگی‌ها در شرق استان بود که یکی از روستاهای شهرستان ریگان دچار قطعی برق شد که بلافاصله مشکل این بخش نیز برطرف شد.

جانشین ستاد بحران استانداری کرمان با یادآوری 5 روستای تخلیه شده در سطح استان، اظهار کرد: در حال تخلیه آب این 5 روستا هستیم و امروز احتمالا ساکنین این روستاها می‌توانند به خانه‌های خود برگردند.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان خاطر نشان کرد: در شهرستان شهداد نیز برخی از تیرهای برق در مسیر رودخانه قرار داشت که دچار شکستگی و برق این مناطق قطع شد که شب گذشته با ژنراتور برق رسانی به دو روستا صورت گرفت و در تلاش هستیم که تا عصر امروز برق این روستاها نیز وصل شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=26874
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.