زنده ماندن کوهنورد ۶۰ ساله پس از سقوط از کوه

 به گفته سید محمد صابری سقوط عصر جمعه(۲۸ آبان)اتفاق افتاده، تا زمان تماس همراهان مصدوم با مراکز امدادی هوا تاریک می شود. اما به محض اطلاع تیم های امداد و نجات کوهستان هلال احمر به منطقه اعزام می شوند و با حضور در محل حادثه به وضعیت مصدوم که از ناحیه پشت، کتف، بازو و دستها آسیب دیده بود رسیدگی کرده و شب را با مصدوم می گذرانند.

کوهنورد حرفه ای که از ارتفاعات جوپار سقوط کرد
کوهنورد حرفه ای که از ارتفاعات جوپار سقوط کرد

 وی افزود با روشن شدن هوا یک تیم از اورژانس ۱۱۵ نیز به منطقه اعزام شد. با هماهنگی بین هلال احمر و اورژانس مصدوم توسط تیم امداد کوهستان هلال احمر به ارتفاع ۳۵۰۰ متری که بالگرد فرود آمده بود منتقل شده، اقدامات درمانی توسط ۱۱۵و تیم مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی انجام شد. سپس مصدوم توسط بالگرد به مرکز شهر منتقل و حدود ساعت ۱۱ صبح شنبه توسط مرکز ۱۱۵ به بیمارستان باهنر انتقال یافت.

ساعت ۲۲ شنبه شب دکتر صابری در گفتگو با «کرمان نو» وضعیت مصدوم را بدین شرح توضیح داد که: «سی تی اسکن مغز و ستون مهره  انجام شده است. بیمار در سرویس متخصص جراح اعصاب می باشد، توسط متخصص داخلی و ارتوپدی ویزیت شده است. از نظر همه متخصصین مذکور بیمار مرخص است، اگر بستری بماند فقط به منظور تحت نظر ماندن است».

 وی افزود مشکل جدی وجود نداشته، زخمهای سطحی بوده که بخیه و پانسمان شده اند. حال عمومی حادثه دیده مطلوب است و  همچنان در اورژانس  تحت نظر است.

لازم به ذکر است دکتر سید محمد صابری امروز در این ماموریت حضور داشته، وی از زحمات پرسنل هلال احمر بسیار سپاسگزار است.

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=6636
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.