هجوم ریگ‌ها به ریگان

فرماندار ریگان در این رابطه به «کرمان‌نو» گفت که از صبح روز جمعه طوفان با سرعت بین ۱۰۰-۷۰ کیلومتر در شهرستان ریگان آغاز شد. در ساعت ۱۵-۱۲ به اوج شدت خود رسید. بر اثر این طوفان ۳۳نفر دچار مشکلات تنفسی شدند که اکثرا به صورت سرپایی مداوا شدند. چند نفر هم که مشکل داشتند هنوز در اورژانس بستری هستند.

نزدیک ساعت یک ظهر به دلیل کم شدن شدید قدرت دید و امکان بروز حادثه تصمیم به جلوگیری از تردد در جاده ریگان ـ چابهار گرفتیم که نزدیک ۲ ساعت این جاده مسدود بود.

از پیامدهای طوفان امروز قطع برق ۲۶روستا بود که ماموران اداره برق در حال تلاش برای وصل آنها هستند. خسارت‌هایی هم به بخش‌های کشاورزی وارد شد که باید برآورد خسارت صورت بگیرد.

امین باقری افزود که بیشتر این ریز گردها بومی هستند ولی از سیستان بلوچستان و جازموریان هم تاثیر می پذیریم و بیشتر از شمال شرق و شرق وزش طوفان داریم.

فرماندار ریگان گفت که الان باد فروکش کرده و شرایط شهرستان تقریبا خوب است. اگر اتفاقی پیش نیاید و تحت تاثیر طوفان امروز باشیم تا ۷۲ساعت درگیر ذرات معلق خواهیم بود. در این شهرستان با وجود طوفان‌های زیادی که اتفاق می افتد حتی یک دستگاه سنجش غلظت و آلودگی وجود ندارد.
وی ادامه داد که علت این طوفان‌ها خشک‌سالی شدیدی که در این چندسال شاهد آن بودیم است. در روزهای گذشته که در سایر شهرهای استان بارندگی داشتیم در ریگان هیچ بارندگی اتفاق نیفتاد. این خشک‌سالی‌ها باعث کاهش پوشش گیاهی شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=9402
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.