ماشین‌آلات راهداری برای جلوگیری از ورود سیل به بافت تاریخی کرمان مستقر شدند

علی بابایی با اشاره به جلسه روز گذشته ستاد بحران شهرستان کرمان اظهار داشت: خوشبختانه هماهنگی و تقسیم وظایف انجام شده و تاکنون مشکل خاصی در شهرستان کرمان تاکنون نداشتیم.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه سد خاتم الانبیا در راین که از چند رور پیش سرریز شده بود با برنامه‌ریزی که از قبل داشتیم دریچه‌های سد باز شده است گفت: در این منطقه در روستاهای بالادست بارش برف داشته‌ایم.

فرماندار کرمان با اشاره به اینکه بیشترین بارش‌ها در شهرستان کرمان را در بخش ماهان و چترود داشتیم افزود: در بخش چترود در قسمتی از مسیر آب از سطح رودخانه بالازده بود که خوشبختانه با هدایت آب این مسئله مدیریت شد.

وی با بیان اینکه بعد از تونل سیرچ در بخش شهداد مسیر مسدود شده بود که خوشبختنه بازگشایی شده است عنوان کرد: بارندگی در بخش اندوهجرد مشکلاتی ایجاد کرده است که در حال برطرف کردن مشکل در منطقه هستیم.

بابایی با اشاره به اینکه شدت بارش‌ها در منطقه کوهپایه کرمان باعث مشکلاتی شده بود گفت: ماشین‌آلات سنگین به منطقه اعزام شده و خاکریزی را که سیل با خود برده بود در حال ترمیم است.

وی با بیان اینکه با کمک ماشین‌آلات راهداری کرمان پمپ‌هایی برای کشیدن آب در مناطق تاریخی و میراثی کرمان مسقر شده است افزود: تلاش شده تا مکش آب‌های سحطی از ورود آب به بافت تاریخی و بازار تاریخی کرمان جلوگیری شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=26846
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.