محور کرمان-بم بیشترین میزان تصادفات فوتی و جرحی در استان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه 760 نفر در جاده های روستایی و اصلی استان کرمان در سال گذشته در اثر تصادفات، فوت کردند اظهار کرد: متاسفانه شاهد 24.3 درصد افزایش نرخ رشد تلفات ناشی از تصادفات را در استان کرمان در سال 96 نسبت به سال 95 شاهد بودیم که از این حیث استان کرمان رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است اما به لحاظ تعداد تلفات، رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده ایم.

محمد مهدی بلوردی ظهر امروز 22 در کمیسیون ایمنی راه های استان کرمان با حضور معاون عمرانی استانداری کرمان با تشریح وضعیت راه های استان کرمان در سال 96 تصریح کرد: 3122 فقره تصادفات طی سال گذشته در جاده های استان کرمان رخ داده که از این تعداد 590 فقره تصادف منجر به فوت شده است.

وی با بیان اینکه 760 نفر در جاده های روستایی و اصلی استان کرمان در سال گذشته در اثر تصادفات، فوت کردند اظهار کرد: متاسفانه شاهد 24.3 درصد افزایش نرخ رشد تلفات ناشی از تصادفات را در استان کرمان در سال 96 نسبت به سال 95 شاهد بودیم که از این حیث استان کرمان رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است اما به لحاظ تعداد تلفات، رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده ایم.

بلوردی با بیان اینکه 55 درصد تصادفات استان کرمان در سال گذشته به دلیل واژگونی خودرو بوده است اظهار کرد: متاسفانه آمار و ارقام نشان می دهد که بیشتر تلفات استان کرمان در 10 محور اصلی رخ می دهد که از این تعداد 8 محور به صورت بزرگراه است.

وی با بیان اینکه محور «کرمان – بم» بیشترین میزان تصادفات فوتی و جرحی را در سال 96 به خود اختصاص داده است اظهار کرد: 1730 فقره از تصادفات استان (معادل 55 درصد) در محورهای اصلی و شریانی رخ داده است که عمده اصلی آنها واژگونی و برخورد دو وسیله نقیله به یکدیگر بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه تمرکز اداره کل راهداری استان کرمان بر روی این مسیرهاست تصریح کرد: متاسفانه امروز شاهد هستیم که توان عملیاتی پلیس نسبت به گذشته هم از لحاظ خودرو و هم از لحاظ نیرو کم شده است که باید در این راستا اقدامات جدی صورت گیرد.

بلوردی با اشاره به 15 هزار کیلومتر طول راه های استان کرمان و رتبه سومی استان در شبکه بزرگ راه های کشور و راه های شریانی تصریح کرد: با توجه به گستردگی راه های استان کرمان نیازمند توجه ویژه ای از سوی دستگاه های اجرایی ذیربط در این راستا هستیم.

وی در پایان با اشاره به وقوع 223 فقره تصادفات فوتی و جرحی در نوروز 97 در استان کرمان با 47 فقره تصادفات فوتی و 176 فقره تصادفات جرحی خاطر نشان کرد: متاسفانه همچنان شاهد جولان دادن افغانی کش ها در جاده های استان کرمان هستیم به طوری که 94 درصد تصادفات جرحی و فوتی حمل کننده افاغنه در سال 96 نسبت به سال 95 افزایش پیدا کرده است.

بلوردی درباره نصب دوربین های کنترل سرعت در جاده های استان کرمان اظهار کرد: در سال جاری 140 سامانه جدید دوربین های کنترل سرعت در شمال و جنوب استان کرمان راه اندازی خواهد شد این در حالی است که در سال گذشته در استان کرمان شاهد نصب چندانی از این دوربین ها نسبت به استان های مجاور نبودیم که با بهره برداری از این دوربین ها شاهد کنترل عامل واژگونی در سطح استان کرمان خواهیم بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=17768
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.