نیمه‌کاره رها شدن پروژه‌های جاده‌ای جنوب زمینه‌ساز سوانح و تلفات بیشتر

آنطور که تسنیم نوشته سرهنگ دادمولا آبکار، با اشاره به وضعیت‌های راه‌های جنوب استان کرمان ادامه داد: جنوب استان کرمان نسبت به شمال استان توسعه کمتری داشته است.

وی با بیان اینکه تنها محوری که در جنوب استان کرمان کاملا به صورت بزرگراه اداره می‌شود محور جیرفت-کهنوج است، افزود: مابقی راه‌های موصلاتی در جنوب استان کرمان جاده اصلی و جاده‌ فرعی و روستایی هستند.

رییس پلیس‌راه جنوب استان کرمان به گسترگی زیاد جنوب استان کرمان و طول زیاد راه‌ها در این منطقه اشاره کرد و گفت: توسعه بزرگراه‌ها در جنوب استان کرمان در طول سال‌های گذشته سرعت کافی را نداشته است.

وی با بیان اینکه بیشتر جاده‌هایی هم که در جنوب کرمان توسعه آنها آغاز شده و یا در حال انجام بود عملا عملیات عمرانی آنها متوقف شده است عنوان کرد: نیمه‌کاره رها شدن این پروژه‌ها می‌تواند زمینه‌ساز خطرات، سوانح و تلفات بیشتری در جاده‌های جنوب استان کرمان باشد.

آبکار با اشاره به اینکه توان پلیس‌راه در جنوب استان کرمان در حوزه نیروی انسانی و امکانات پاسخگوی گستردگی راه‌های جنوب استان نیست، گفت: راه‌های مواصلاتی جنوب استان کرمان با پنج پاسگاه پلیس‌راه اداره می‌شوند.

وی به اشاره به مشکلات عبور و مرور جاده‌ای در دو شهرستان عنبرآباد و منوجان در جنوب استان کرمان افزود: در دولت‌های قبل تعداد راه‌های زیادی به این دو شهرستان اضافه شده است اما اداره حجم بالای این راه‌ها با پاسگاه‌هایی که عملا استعداد و توان آنها در حد پاسگاه درجه سه است مقدور نیست.

رییس پلیس‌راه جنوب استان کرمان با بیان اینکه این پاسگاه‌ها نمی‌توانند جوابگوی حجم تردد در این منطقه باشند، گفت: نیازمند راه‌اندازی دو پاسگاه در این شهرستان‌ها هستیم که امیدواریم با مذاکراتی که با فرمانداران این دو شهرستان‌ها انجام شده زیرساخت‌های آنها هر چه زودتر فراهم شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=21047
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.