واژگونی علت ۵۶ درصد تصادفات استان کرمان است

سیدعلی حاج‌سیدعلیخانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با اشاره به اینکه سال گذشته حدود سه میلیون نفر مسافر نوروزی در استان کرمان داشتیم اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که امسال 5 تا 10 درصد افزایش مسافران نوروزی داشته باشیم.

به گزارش تسنیم، وی با عنوان اینکه هزار و 500 کیلومتر از بزرگراه‌های ما در استان محور ترانزیتی هستند گفت: استان کرمان رتبه دوم طول راه‌های کشور را بعد از اصفهان دارد و از نظر محورهای ترانزیتی پنجمین استان کشور هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه مسئولیت کمیته حمل و نقل ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی به‌عهده اداره کل راهداری است عنوان کرد: فعالیت‌های ما هر ساله در سه محور برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل مسافر، راهداری و ارتقای کیفی و کنترل و نظارت و خدمات جاده‌ای سه محور فعالیت ماست گفت: توسعه فرودگاه‌ها و ارتقای ریلی در سال‌های اخیر اما هنوز هم بیش از 85 درصد مسافران ما از جاده استفاده می‌کنند.

حاج‌سیدعلیخانی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 4.5 میلیون مسافر در جاده‌های استان کرمان تردد داشتند و 220 هزار نفر از مبدا استان کرمان به استان‌های دیگر سفر کردند افزود: با توجه به نزدیک بودن به ایام نوروز اقدامات زیادی برای این ایام در پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل منظم کمیته منظم حمل و نقل در استان و برنامه‌ریزی برای پیش خرید بلیت‌های نوروزی که به صورت حضوری و هم اینترنتی انجام می‌شود عنوان کرد: پیش‌ فروش نوروزی ما از 12 اسفند آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان به شناسایی مسیرهای پرتردد و تامین ناوگان برای این مسیرها، هماهنگی برای تامین سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی در ایام نوروز و تهیه راهنمای مسافر اشاره کرد و گفت: هفت پایانه مسافربری در استان وجود دارد که کشیک نوروزی 24 ساعته در آن مستقر شده و به شکایات مسافران به صورت مستقیم رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به فعال شدن گشت جاده‌ای فعال و نظارت مستمر بر سیستم حمل و نقل و پایانه‌ها بیان کرد: با شروع سفرهای نوروزی رفع معایب و ارتقای کیفی راه‌ها را در برنامه داریم.

حاج‌سیدعلیخانی به تجهیز و راه‌اندازی 32 راهداری ثابت، 10 واحد سیار و 55 تیم راهداری اشاره کرد و افزود: 142 ماشین‌آلات سبک و سنگین با 240 راهدار به صورت شبانه‌روزی در این ایام آماده خدمت‌رسانی به هم استانی‌ها و مسافران نوروزی هستند.

وی به 4 هزار و 800 کیلومتر تجدید خط‌کشی جاده‌ها، مشخص سازی 52 نقطه پرحادثه با نصب تابلوهای فسفری و ترمیم 820 تابلوهای انتظامی و اخطاری اشاره کرد و گفت: ما در کرمان به واسطه گسترگی و پهناوری استان در کنار جاده‌های کویری، جاده‌های کوهستانی هم داریم که 10 کیلومتر نیوجرسی در پرتگاه‌های استان نصب شده است و تمامی گاردریل‌های استان برای این ایام ترمیم می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به نصب 65 دستگاه چراغ گردان به عنوان پلیس مجازی در مسیرهای استان گفت: امسال گشت صیانت از حریم راه‌ها با همکاری نیروی انتظامی راه‌اندازی شده و تمامی محورهای پرتردد استان بازدید می‌شود.

وی با اشاره به 43 هزار مترمربع ترمیم رویه آسفالت و درزگیری و 242 کیلومتر آسفالت حفاظتی افزود: 125 کیلومتر روکش آسفالت برای عید امسال انجام می‌شود و تمامی ورودی‌های استان روکش آسفالت شدند.

حاج‌سیدعلیخانی با اشاره به اینکه 19 نقطه پر تصادف استان اصلاح شدند و با نصب 102 سامانه کنترل سرعت در جاده‌های اصلی استان تقریبا تمامی جاده‌ها تحت پوشش نظارت تصویری هستند بیان کرد: در 22 نقطه اصلی و گردنه‌های استان دوربین نظارتی داریم.

وی با بیان اینکه استان کرمان 11 درصد وسعت کشور را به خود اختصاص داده و وجود مسیرهای طولانی که باعث خواب‌آلودگی می‌شود عنوان کرد: براساس ارزیابی‌های انجام شده 56 درصد تصادفات استان به علت واژگونی است و وجود مجتمع‌های بین‌راهی تاثیر زیادی در کاهش این تصادفات دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان از نظر مجتمع‌های خدمات رفاهی رتبه هفت کشوری را دارد گفت: اگر 113 مجتمع خدمات‌رفاهی ما در ایام نوروزبه بهره‌برداری برسد به رتبه خوبی در کشور می‌رسیم.

وی با بیان اینکه 14 سامانه تابلو متغیر داریم که رتبه اول کشوری را در این حوزه داریم گفت: در ایام نوروز امسال حدود 24 هزار و 35 سفر در استان صورت گرفته که 19 هزار و 200 آن سفر درون استانی بوده است که از این سفرها حدود 143 هزار و 232 مسافر در درون استان و 77 هزار و 268 مسافر برون استانی جابه‌جا شده‌اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=25834
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.