چرا درختان بلوار جهاد‌کرمان خشک شدند؟

اگر در بلوار جهاد (حدفاصل چهاراه اقبال تا انتهای بلوار جهاد) قدمی زده باشید، می‌بینید که درختان 20 ساله این منطقه خشک شده‌اند، همین موضوع باعث اعتراض ساکنین این ناحیه شده است، به طوری که یکی از مخاطبین «کرمان نو» از ما خواست تا بررسی کنیم که چرا مسوولان شهرداری اجازه داده‌اند درختان 20 ساله این خیابان از دست بروند.

چندی پیش موضوع خشکی درختان بلوار‌جهاد در شورای شهر کرمان هم مطرح شد، در آن جلسه، مهران عالم زاده شهردار کرمان اعلام کرد: درختان بلوار‌جهاد و هوانیروز هنگام زیرسازی خیابان، زیرسازی شده‌اند. در حال حاضر در بلوار‌جهاد با حفرگودال هایی سعی کردیم مشکل ریشه درختان را حل کنیم.

از این رو به سراغ مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرمان رفتیم.

علیزاده به ما توضیح داد: زمانی که زیر‌سازی این خیابان در حال انجام بود، باید نسبت به جمع‌آوری زیرسازی درختان اقدام می‌شد که این اتفاق نیفتاد و باعث شد فضای رشد برای ریشه درخت لحاظ نشود. ریشه درخت از یک زمانی به بعد قادر به رشد نبود و زمانی که آبیاری صورت می‌گرفت ریشه مسموم شد و آب هم نتوانست به زمین نفوذ کند، همین باعث شد، درختان خشک شوند.

به گفته مدیر عامل این سازمان سال گذشته درخت‌های کوچکی به صورت استاندارد کاشته شدند، به طوری که از لایه زیرسازی برداشته شد و یک متر و نیم پایین رفت تا برای نفوذ آب و ریشه مشکلی پیش نیاید علاوه بر این، خاک و کود مناسب هم برای آن قرار دادیم. لازم به ذکر است به زودی درخت‌های خشک جمع می شوند و به جای آن‌ها سرو نقره‌ای کاشته می‌شود.

علیزاده ادامه داد: زمانی کاشت درختان بلوارجهاد، کارشناس،باغبان و یا هر فرد دیگری که در آن زمان متولی بوده است، باید نسبت به جمع آوری زیرسازی دقت می کرد، به طوری که اول خاکریزی  و بعد درخت کاشته می شد. اگر به جای درخت، درختچه بود این اتفاق نمی‌افتاد، درختی که کاشته می شود باید عمق 1و نیم متری داشته باشد تا ریشه جا برای رشد کردن داشته باشد. در خصوص این درختان باید گفت حتی آبیاری غرقابی این ناحیه حذف و قطره ای جایگزین شد، علاوه بر این کوددهی هم دوباره انجام شد تا برای بقیه درختان مشکلی پیش نیاید.

تا به الان نزدیک 150اصله درخت واکاری شدند.

به گفته این مقام مسئول فضای ریشه‌ای درختان ابتدای خیابان جهاد و چهارراه سمیه پایدار نبودند و احتمال سقوط داشتند، به همین دلیل با میله فلزی نگه داری شدند.

 

 

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=31736
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.