توسعه فرهنگی بر توسعه اقتصادی و سیاسی مقدم است

محمد‌جواد فدائی امروز صبح در همایش علمی گنج سی ساله در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که در دنیا و کشور ما مطرح است موضوع توسعه است اما توسعه همه جانبه مدنظر است.

وی با بیان اینکه شاخص توسعه کیفیت زندگی است و کشوری که مردم آن از کیفیت زندگی خوبی برخوردار باشند آن کشور توسعه یافته است گفت: شاخص‌ترین بعد توسعه بعد اقتصادی است اما در سال‌های گذشته کشورهایی که فقط توسعه اقتصادی را مدنظر داشتند با شکست روبه‌رو شدند.

به گزارش تسنیم، استاندار کرمان با اشاره به اینکه توسعه فرهنگی بر توسعه اقتصادی و سیاسی مقدم است افزود: هر ملتی که فرهنگ بهتر داشته باشد موفق‌تر است و در عصر جدید توسعه فقط اقتصادی نیست و فرهنگ و هنر بنیان یک جامعه را پی‌ریزی می‌کند.

وی با بیان اینکه عوامل فرهنگی در اجتماع تاثیر‌گذار هستند و مصادیق زیادی در این رابطه وجود دارد خاطر‌نشان کرد: در دنیا نگرش مطلوب و معقول نسبت به دنیا، نگرش علمی با مسائل، اعتقاد به آزادی اندیشه، برابری انسان‌ها، عدم تعارض فرهنگی و اعتقاد به توسعه، عوامل فرهنگی بوده که در توسعه جامعه موثر هستند.

فدائی با اشاره به اینکه در اسلام نیز عوامل موثر بر توسعه، فرهنگ کار، پیوستگی مادیت و معنویت، دعوت به نظم، زیبایی و آراستگی و … را عنوان کردند گفت: متعهد بودن نسبت به تعهدات و جدیت در کارها و دوری از صفات ناهنجار اخلاقی را در استان نیاز داریم تا به توسعه فرهنگی برسیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه اگر خواهان توسعه همه‌جانبه در استان کرمان باشیم لازم است که ابتدا توسعه فرهنگی را جدی بگیریم تاکید کرد: در دوره بعدی مرکز کرمان شناسی به‌عنوان یک مرکز فرهنگی لازم است که در این زمینه بیشتر تلاش شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=27341
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.