خانه موزه‌های هنر در کرمان راه‌اندازی می‌‌شود

محمدجواد فدائی روز پنجشنبه در نشست هماهنگی ایجاد خانه موزه‌های هنر در کرمان با حضور معاون وزیر ارشاد و مدیرعامل بانک رسالت افزود: خانه‌های انتخابی از سوی مدیریت عامل بانک رسالت در صورتی که متعلق به شهرداری یا میراث فرهنگی باشد با عنوان انتقال مالکیت یا اختیار بهره برداری دراز مدت در اختیار بانک رسالت قرار گیرد تا نسبت به راه‌اندازی خانه موزه‌های هنر کرمان اقدام کند.
وی ادامه داد: در نشست روز جاری مصوب شد که کارگروهی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، معاون امور عمرانی استانداری، اداره کل میراث فرهنگی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده و نسبت به انتخاب هنرمندان اقدام کنند تا خانه متناسب با هر هنرمند انتخاب شود.
به گزارش ایرنا، استاندار کرمان تاکید کرد: در این نشست همچنین مقرر شد ارکست سمفونیک نیز 2 شب در استان اجرا داشته باشد و اپرای عروسکی خواجوی کرمانی نیز برای دهه فجر 98 آماده شود.
فدائی به برگزاری شب کرمان در تالار وحدت تهران در اردیبهشت سال آینده نیز اشاره و بیان کرد: همچنین در این نشست مقرر شد نقایص موزه هنرهای معاصر کرمان با پیگیری ارشاد تا پایان شهریورماه سال آینده رفع شود.
وی یادآور شد: با برگزاری نشست هایی در تهران، اجرای برخی طرح های فرهنگی توافق شده بود که بخشی از آنها اجرایی شده و بخشی نیز در حال آغاز کار است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز گفت در این نشست گفت: در سال جاری سه جلسه با حضور معاون وزیر ارشاد و استاندار کرمان برگزار شده که مصوباتی از جمله در حوزه موزه هنرهای معاصر داشته است و در این باره مقرر شد مرمت موزه صنعتی کرمان را انجام دهیم و این کار امروز عصر آغاز می شود.
محمدرضا علیزاده افزود: بررسی مسائل امنیتی موزه هنرهای صنعتی نیز در جلسات مشترک استاندار کرمان و معاون وزیر ارشاد انجام شده است.
وی توسعه گردشگری هنری کرمان را از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست های مشترک استاندار کرمان با معاون وزیر ارشاد برشمرد و ادامه داد: مقرر شده که خانه سنتی و تاریخی کرمان به موزه های هنر و ادب کرمان تبدیل شوند و در این رابطه طرح جدیدی نیز مطرح شده است.
مدیرعامل بانک رسالت نیز با اشاره به این مطلب که در ایجاد خانه موزه های هنر کرمان به دنبال انجام کار موقتی نیستیم، گفت: در استان کرمان برای ایجاد موزه دفاع مقدس و موزه شهید باهنر همکاری داشته ایم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=24195
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.