دیوار های شهر در انتظار اشعار فردوسی|گلاب زاده از شهرداری خواست فقط تبلیغات چی نباشد

محمدعلی گلاب‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت سومین همایش بزرگداشت فردوسی در کرمان اظهار داشت: فردوسی به کرمان نیامد اما با کرمان انس و الفت بسیار داشت و در اشعارش از آنچه به عنوان اسطوره در کرمان یاد می‌شود مانند هفتواد، مرزبان کرمانی و … یاد کرده است و همه این اصطلاحات را آورده و نشان می‌دهد فردوسی با فرهنگ اصیل کرمان آشنایی داشته است.

رئیس هیات مدیره اندیشه‌سرای فردوسی کرمان بیان داشت: به دلیل دلبستگی مردم کرمان به فرهنگ خودشان باید ابتدا فردوسی را به عنوان یک کرمانی ایرانی معرفی کنیم گرچه زادگاهش طوس بوده است اما با توجه به استفاده فردوسی از نمادها و واژه‌های کرمان می‌توان گفت فردوسی، کرمانی هم بوده است.
گلاب‌زاده ادامه داد: قصد داریم آنچه را فردوسی در ارتباط با کرمان مطرح کرده است را جلوه بیشتری دهیم و بگوییم، فردوسی با فرهنگ کرمانی بوده که بخشی از ارزش‌های خودش را متجلی کرده و این یک واقعیت است.
وی تصریح کرد: بعد از برگزاری سومین همایش بزرگداشت فردوسی نامه‌ای را به شهرداری می‌نویسیم و بیت‌هایی که فردوسی در ارتباط با کرمان سروده است را جمع‌آوری می‌کنیم تا دیوارنویسی‌هایی از این اشعار در سطح شهر کرمان داشته باشیم و یا بنرهایی را از این اشعار نصب کنیم.
بنا بر نوشته فارس رئیس مرکز کرمان‌شناسی با اشاره به فعالیت شهرداری تهران در زمینه فرهنگی خواستار توجه بیشتر شهرداری کرمان به فعالیت‌های فرهنگی شد و عنوان کرده : شهرداری کرمان فقط تبلیغات‌چی دیگران نباشد و تبلیغ فرهنگ را هم انجام دهد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=17711
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.